Ma zajlott az FIA év végi díjátadó gálája, ahol a szakágak legjobbjai jelentek meg, hogy átvegyék a szezonjukkal kiérdemelt díjaikat. A Red Bull delegációja késve érkezett meg az eseményre, de a belépés rögtön hatásosra sikerült, erről itt írtunk.
Charles Leclerc részletesen is beszélt a Ferrari helyzetéről, elmondta, hogy Mattia Binotto felhívta és úgy mondta el neki, hogy távozik a pozíciójából, de kiderült az is, hogy a hónap végén leköszönő csapatvezető azóta is a gyárban van és dolgozik a 2023-as autón. Beszélt az idei technikáról, a csapatfőnök-választásról és arról is, hogy miért magabiztos 2023-at illetően, a részletek itt olvashatók!
A díjátadón a Dakar-győztes és egyben tereprali-világbajnok Nasszer Al-Attiyah megemlítette Fernando Alonsót: ő biztos benne, hogy a spanyol F1-es pilóta vissza fog még térni a sivatagba, egy-két év múlva újra rajthoz fog állni a Dakaron.
Felipe Drugovich is megszólalt, friss F2-es bajnokként nem tartja aggasztónak azt, hogy nem kapott F1-es ülést, hamar rájött, hogy erre nincs esélye, az Aston Martin pedig jó lehetőséget adott neki azzal, hogy tartalékpilótának szerződtette, így ott lehet egy F1-es istállónál, és szabadedzéseken vezetheti is az autót. 2023-ban szívesen indulna Le Mans-ban, de a Super Formula is szóba került.
A 2016-os F1-es világbajnok Nico Rosberg több dolgot is mondott. Egyrészt beszélt a Ferrariról, a német expilóta szerint kulcsemberek hiányoznak Maranellóban, így pedig nehéz lesz tartaniuk a Red Bull és a Mercedes tempóját. Másrészt beszélt Max Verstappenről és összehasonlította a holland sikerét az övével.
Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója a csapat friss évértékelő videójában elmondta, az első pillanattól fogva észlelték, hogy baj van, ám igazán csak akkor érezték át ennek a súlyát, amikor a bahreini teszten bevetett zéró oldaldobozos koncepció sem oldotta meg a gondokat. Kérdés, hogy a Mercedes miért nem kukázta a zéró oldaldobozos megoldását. Shovlin szerint ennek az egyik oka, hogy nagyrészt nem az tehetett a problémáikról, másrészt az az álláspontjuk, hogy a Red Bull vagy a Ferrari dizájnjának másolásával nem érhetik el a céljaikat. A szakember magyarázata itt olvasható!
Jövőre már sokkal szigorúbban fogja vizsgálni a padlólemezeket az FIA, ahogyan arról már szezon közben is szó volt. A WMSC legutóbbi ülésén született meg ezen döntés, ahol többek között az is kiderült, hogy a Mercedes trükkös első szárnya szabályellenes, így azt nem használhatják jövőre. Részletek itt!
Továbbra sem tett le az F1-es szerepvállalásról az Andretti család, így vélhetően többek között ezért is döntöttek úgy, hogy egy új főhadiszállás megépítésére vállalkoznak.
A végére pedig egy kis Formula-E: beszáll az elektromos sorozatba a Cupra. No, azért nem olyan komolyan...