DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Mi lesz a kulcs a Szingapúri Nagydíjon?

A hátsó gumik életben tartása döntő jelentőséggel bírhat, de a kíméletlen aszfalt sem segíti majd a versenyzők dolgát és a beállításoknál is el kell találni az autó egyensúlyát.

Három éve nem járt már a Formula-1 mezőnye Szingapúrban, akkor Sebastian Vettel tudott itt nyerni a Ferrarival és az volt a német legutolsó F1-es győzelme (eddig a napig). Azóta már új autókkal, új gumikkal és új aszfaltra tér vissza a száguldó cirkusz erre a helyszínre, így egészen új kihívás vár mindenkire – erre figyelmeztette a csapatokat Mario Isola, a Pirelli motorsport-igazgatója is.

„Az idei 18 colos abroncsok teljesen más összetételűek és szerkezetűek, ráadásul teljesen új a szingapúri aszfalt, így ez szinte egy új futam lesz majd” – idézi Isola szavait a RacingNews365.com.

-00118017_461



„Szingapúrban sok a lassú kanyar és minden arról szól, hogy maximalizáljuk az azokból való kigyorsítást és a tapadást. A három legpuhább keverékű gumit választottuk erre a hétvégére a maximális sebesség és tapadás érdekében, de nagyon fontos lesz, hogy a pilóták jól kezeljék a hátsó abroncsokat, hogy jól lehessen kigyorsítani a lassú kanyarokból” – magyarázta a szakember.

„Az új autók viszont közben hajlamosak alulkormányozottá válni és ezzel szenvedni, így nagyon fontos lesz, hogy a beállítások terén megtalálják a csapatok a megfelelő egyensúlyt: úgy kell megfelelő első tapadást szerezni, hogy ne adjanak fel túl sokat az autó hátuljából. Ráadásul bár mindenki azt hiszi, hogy Szingapúr egy utcai pálya, így sima az aszfalt, de igazából nem az: agresszívebb, mint Monaco és más utcai pályák” – tette hozzá Isola. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: