A Formula-1-es motorszabályok következő, 2026-os csomagját még mindig nem véglegesítették, de a háttérben a négy motorgyártó már javában dolgozik új generációs erőforrásain. A legérdekesebb a Red Bull helyzete, amely a motorrészleg révén először fejleszt saját erőforrást – miközben a 2021 végén kiszálló Hondától átvett hajtást üzemelteti és tökéletesíti.
A csapatfőnök Christian Horner a Magyar Nagydíjon a Racinnews365.com-nak elárulta, a Red Bull Powertrains Milton Keynes-i központjában rövidesen beindítják az új motort. A lap információi szerint erre már a versenyt követő szerdán sor kerül: az egyelőre névtelen motort először helyezték üzembe a tesztpadon. Ráadásul nem egyhengeres próbaverzióról, hanem teljes hathengeres erőforrásról van szó – a forrás kiemeli, milyen fontos mérföldkő ez a Red Bull 2005 óta tartó történetében, hiszen az alakulat előtte a Cosworth, a Ferrari, a Renault és a Honda által gyártott hajtást használta, a motorrészleget pedig csupán tavaly februárban hozták létre.
A lap még egy részletet érint: a Porsche és az istálló társulása kapcsán logikus kérdés, a 2026-os motor teljes egészében Red Bull-tervezésű lesz, a Porsche csupán a nevet adja?
„A Red Bull hihetetlen kötelezettséget vállalt a Red Bull Powertrains létrehozásával. Kulcsfontosságú volt számunkra, miután a Honda kiszállt a sportból, hogy kezünkbe vegyünk a sorsunk, az erőforrás és karosszéria egy helyszínen készüljön” – hangzott Horner nyakatekert válasza a kérdésre.