DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Russell nem enged: Perez szabálytalan volt

A Mercedes britje szerint első kereke a Red Bull hátsó kereke előtt járt, így már övé volt a kanyar. Perez, aki levágta a sikánt, majd Russell előtt tért vissza, állítja, az ütközést kerülte el. A stewardok nem is vizsgálták a francia futam kétes esetét.

George Russell megelőzte a Francia Nagydíj végén, a VSC-újraindításnál Sergio Perezt, így végül a Mercedes brit pilótájáé lett a harmadik helyezés, egy korábbi próbálkozása azonban véleményes keretek közt végződött kudarccal. Russell a Mistral egyenesben levő sikánban érkezett meg Perez mellé, aki összeérés után szélesen fordult a kanyar kijáratánál, így a Mercedes elé tért vissza. Russell szerint vissza kellett volna adnia a pozíciót.

„Első kerék és hátsó kerék. Ez a szabály, ha valaki támad. Az első kerekem egyértelműen a hátsójánál előrébb volt” – mondta már a futam hevében, a csapatrádión a brit pilóta. Ugyanezt ismételte meg a versenyt követő sajtótájékoztatón.



„Nagyon csalódott vagyok, hogy nem tudtam megtartani a pozíciót. Úgy gondoltam, az az én kanyarom. A belső oldalon voltam, az első kerekeim az ő hátsó kerekei előtt voltak. A szabály betűje alapján ez az én kanyarom volt, ő pedig kissé kiszorított, a kerékvetőre. Aztán szélesen ment tovább és megtartotta a pozícióját. Azt hiszem, erről később még beszélni fogunk, de mindenesetre a sors helyrehozta, a VSC-újraindítás már nekem tetsző volt” – mondta a Formula.hu részvételével zajló sajtótájékoztatón Russell.

Sergio Perez álláspontja az, hogy ütközést került el a sikán kiszélesítésével: „Ha nem vágom le a kanyart, akkor mindkét autó kiesik. Ő bepróbálkozott és még össze is értünk. Én voltam előrébb, ő pedig elvesztette a kontrollt, ezért menekülnöm kellett” – fogalmazta meg a negyedikként végző mexikói.

A tavaly Abu Dhabiban történtek után az FIA kiadott egy iránymutatást arról, a stewardok milyen szempontok alapján minősítenek egy előzést szabályosnak vagy szabálytalannak. Ebben az szerepel: „Az előzendő autó köteles elegendő helyet biztosítani az előző autónak, az előző autónak pedig az autó jelentős részével az előzendő autó mellett kell lennie. Az előzési manővert biztonságos és kontrollált módon kell végrehajtani, miközben az autó egyértelműen a pálya határain belül marad” – írja az iránymutatás a RaceFans.net szerint.

Az esetben a stewardok Perez álláspontján voltak, hiszen vizsgálatot sem kezdeményeztek, a Red Bull-os retorzió nélkül megúszta a pályaátvágást.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: