DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Megkérdeztük: mit várnak a pilóták a Ringtől?

Az új autókkal először látogatnak el a Hungaroringre az F1-es csapatok, megkérdeztük a pilótákat, hogy most mit várnak a szűk, kanyargós pályától a Magyar Nagydíjon: lehet-e majd előzni?

Ugyan a Formula-1-es mezőny még a Francia Nagydíjra készül, hiszen pénteken az első szabadedzéssel megkezdődik a program a Paul Ricardon, de jövő hétvégén már a Magyar Nagydíjra látogat a száguldó cirkusz, így a sajtótájékoztatón emlékeztettük is erre a versenyzőket. A Hungaroring hagyományosan szűk, kanyargós, nagy kihívást jelentő pálya, ahol kevés az előzési pont, nehéz legyűrni a másikat, de ennek ellenére rendszeresen izgalmas, élvezetes versenyeket láthatunk. Arra voltunk kíváncsiak, hogy vajon a pilóták több előzést várnak-e Mogyoródon az új, 2022-es autókkal?

„Szerintem mindig izgalmas Magyarországon versenyezni, bár maga a verseny nem túl izgalmas, mert nem könnyű előzni és szerintem idén is ez lesz majd. Lehet, hogy kicsit javul a helyzet az új autókkal, de most is arra számítok, hogy nehéz lesz előzni, egyszerűen ilyen a pálya. Nagy kihívást jelent egyébként, tavaly nagy hőség volt és most is ez valószínű, ami tovább nehezíti a helyzetet” – mondta a Formula.hu-nak Sebastian Vettel.

„Nem várok nagy változásokat. Szerintem ezekkel az autókkal sokkal jobban lehet követni a másikat, de ez főleg a gyors kanyarokban igaz. A lassúakban nincs nagy különbség és Magyarországon főleg ilyenek vannak. Trükkös lesz” – tette hozzá a vb-címért harcoló és a Hungaroringre is győzelmi reményekkel tekintő Charles Leclerc.

„Az összkép nem fog változni, de talán a korábbi évekhez képest lehet relatív javulás. Viszont ott mindig nehéz előzni és az autók előnyeit a szélárnyék és a DRS kisebb hatása ki is egyensúlyozhatja. Viszont Magyarországon mindig izgalmas futamok voltak” – reagált Nicholas Latifi.

Lewis Hamilton annyit tett hozzá, hogy remélhetőleg könnyebb lesz előzni: mint mondta, idén alapvetően ezt látjuk mindenhol, a Hungaroring pedig egy nagyszerű pálya egy fantasztikus városban.

alesz_9



Fernando Alonso szerint viszont annyira már nem is lassú a magyar aszfaltcsík: „Régen az volt, lassúnak számított, de az elmúlt öt-hat évben ugyanezek a kanyarok már inkább közepes tempójúnak számítanak és az autók nem szenvednek annyira. Szerintem jó móka lesz, idén közelebb mehetünk az előttünk lévőhöz, remélhetőleg több akció lesz majd a futamon, mint korábban” – mondta a kétszeres világbajnok spanyol.

Mick Schumacher arra tért ki, hogy akármilyen nehéz is előzni, mindig vannak izgalmas manőverek és általában jó futamot hoz a Hungaroring. „Izgatottan megyek vissza. Itt általában meleg van és amúgy is keveset lehet pihenni, nagyon folyamatos a pálya, egyfolytában jönnek a kanyarok, így rendkívül maga koncentrációt igényel. Kemény, de élvezetes futam a Magyar Nagydíj” – mesélte a német.

Pierre Gasly pedig kimondta: előzés vagy nem előzés, neki a Hungaroring az egyik legkedvesebb helyszíne. „Szeretem ezt a pályát, igazából vezetési szempontból ez az egyik kedvencem. Nem rajongok a hosszú egyenesekért, mert ott egy majot is betehetünk az autóba, ugyanazt megcsinálja, mint mi, szóval vezetéstechnikailag ez az egyik legkedveltebb pályám. Nagyon intenzív ritmusa van. Tavaly pedig elég vicces volt látni Lewist, amint egyedül áll fel a rajtrácsra, utána pedig egy őrült futam kerekdett ki... remélhetőleg idén is szórakoztató versenyünk lesz” – keltett általános derültséget a sajtótájékoztatón az AlphaTauri versenyzője.

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: