Monaco sok szempontból különleges helyszín, idén pedig minden eddiginél nagyobb kihívást jelent majd a csapatok számára a Williams szakembere szerint. Dave Robson úgy véli, némi segítséget jelent majd a következő hétvégén, hogy Barcelonával ellentétben kevesebbet kell tesztelniük, ugyanakkor az új aerodinamikai szabályok szerint épült autók miatt így sem számít könnyű menetre.
„Monaco mindig nagy kihívást jelentő pálya, amely különleges megközelítést igényel a beállítások és az autó kezelése terén. Az új, 2022-es autókkal ez még nagyobb kihívás lesz, mivel az autót el kell mozdítani az aerodinamikai optimumtól, hogy kezelni tudja a Monte Carlo utcáinak bukkanóit, és a magas rázóköveket. Néhány kiegészítő fékhűtési és kormánymű-opciótól eltekintve nincsenek tesztelemek vagy fejlesztések erre a versenyre, így az edzéseket szabadon tölthetjük az autó beállításainak felfedezésével, és segíthetünk a versenyzőknek, hogy maximális bizalmat kapjanak az autóban” – mondta Robson a Williams hivatalos előzetesében.
A csapat járműteljesítményért felelős vezetője a gumikat is kiemelte, mivel erre a hétvégére a Pirelli a három leglágyabb keveréket hozza el, akárcsak Ausztráliában. Akkor a Williams istállója végül pontot szerzett Alexander Albon kiváló taktikája révén, így pozitív előjelekkel várhatják a következő futamot.
„A gumik a Pirelli kínálatának leglágyabb abroncsai, beleértve a C5-ös keveréket, amelyet legutóbb Melbourne-ben használtunk. Ez a nagyon lágy keverék jól működött az Albert Parkban, ezért lehet, hogy más megközelítést igényel, hogy Monacóban a legjobb ablakba kerüljön. Bár általában meleg és száraz a pálya, mindig fennáll annak a veszélye, hogy a hegyekben lévő felhőtakaró gyorsan átvonul a pálya fölé, teljesen megváltoztatva a pálya jellegét. Erre figyelnünk kell, és ha ez megtörténik, igyekszünk kihasználni a helyzetet” – tette hozzá.