DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A versenyzői parádén agyalta ki nagy trükkjét Alonso

A kétszeres világbajnok ismét bizonyította, miért a legdörzsöltebb versenyzők egyike. Mikor a pilótákat szállító kamion megállt az 1-es kanyarban, hosszú másodpercekig vizsgálta a külső ív aszfaltját – ekkor döntötte el, hogyan fog mozogni a rajtnál.

Fernando Alonso 11. helyről kezdte a Miami Nagydíjat, az első körben mégis feljött a hetedik pozícióba. Lance Stroll kiesett előle az Aston Martin üzemanyagproblémája és bokszutcai rajtja miatt, de a spanyol így is három versenyzőt átlépett az első másodpercekben, Yuki Tsunodát, Lando Norrist és Lewis Hamiltont, akivel össze is értek.

A lendületes kezdés annak köszönhető, hogy az Alpine a külső íven fordult az 1-es kanyarban, míg a többiek a felgumizott belsőbb részt választották. A nagydíjhétvége korábbi részében beszédtéma volt, hogy az ideális íven kívül drasztikusan csökken a tapadás, így kockázatos letérni róla. Honnan tudta mégis Alonso, hogy használhatja a külső ívet a rajtnál?

„A versenyzői parádén vettem észre. Ez volt minden idők leglassabb parádéja” – idézi az Autosport Alonsót. „Ennek köszönhetően megálltunk az 1-es kanyar külső ívén, én pedig 20 másodpercen át vizsgáltam a kanyart, és úgy éreztem, nagyon jó a tapadása, mivel nem voltak törmelékek, nem voltak kis kövek, nem volt semmi, nagyon tiszta volt. Akkor azt mondtam magamban, kívül fogok menni az 1-es kanyarban. Belül mindenki nagyon óvatosan fékezett, ezért nyertem pár helyet.”

Nem Alonso volt egyébként az egyetlen, aki a külső ívre merészkedett: a harmadik helyről rajtoló Max Verstappen is szélesen fordult, ennek köszönhető, hogy megelőzte Carlost Sainzt. A holland elismerte, a lehetőséget meglátva húzódott ki, és meg is lepte őt, hogy olyan jó tapadás volt a kanyarban – azaz esetében próba szerencse alapon történt a manőver, nem Alonsóéhoz hasonló tudatos tervezés eredményeként.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: