DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Jó versenyt és előzéseket várnak Miamitól az F1-esek

Akik kipróbálták a szimulátorban, mind lelkesen nyilatkoztak a hétvégén debütáló új pályáról – igaz, a hosszú egyenesek mellett egy trükkös kanyargós szakaszt is kiemeltek a pilóták.

A hétvégén új helyszínre látogat a Formula-1-es mezőny, először rendeznek ugyanis versenyt Miamiban. A Hard Rock Stadion körül felhúzott pálya 5412 méter hosszúságú lesz és összesen 19 kanyart fog tartalmazni. A versenyzők értelemszerűen még nem próbálhatták ki – legalábbis ami az igazi pályát illeti, néhány ugyanis a csapatuk szimulátorában már képet kaphattak arról, mire számíthatnak. Közéjük tartozott a Red Bull szimulátorában vezető Pierre Gasly:

miami-f1



„Kipróbáltam, és azt kell mondanom, lenyűgözően néz ki. Nagyon tetszett a vonalvezetés” – nyilatkozta az AlphaTauri franciája a Motorsport.com hasábjain. „Elég sok lesz a nagytempójú rész, komoly kihívást fog jelenteni, szokatlan típusú kanyarok vannak rajta, extrém hosszú kanyarok és nagyon hosszú egyenes. Úgy vélem, elég jó kis amerikai szórakozásra lesz kilátás egész hétvégén, úgyhogy izgatott vagyok, a helyszín is egyedi.”

Valtteri Bottas az Alfa Romeo hinwili szimulátorában próbálhatta ki, milyen lesz Miami, és Gaslyhoz hasonlóan sok izgalomra számít: „Jó volt látni, hogy úgy fest, elég jó pálya lesz ez az előzések szempontjából. Ahogy ezt a pályát megtervezték, az számomra biztatónak tűnik. Jó versenyzés alakulhat ki rajta: elég hosszúak az egyenesek és van néhány remek előzési lehetőség. Meglátjuk, milyen lesz a valóságban, de papíron nekem jónak tűnik – abban pedig biztos vagyok, hogy az esemény lenyűgöző lesz.”

A Gaslyhoz hasonlóan a Red Bull szimulátorát használó Sergio Pereznek is bejött a nyomvonal, viszont az utolsó szektor trükkösségét külön kiemelte: „Szerintem ez egy jó pálya. Van egy kanyargós szekció rajta, amit elég nehéz jól eltalálni, és a láthatóság is trükkös lehet. Ugyanakkor jó versenyzést kínálhat a hosszú egyenesekkel. Csak remélni tudom, hogy az aszfalt is jó lesz és tényleg jót versenyezhetünk, mert amikor új helyszínekre utazunk, mindig szembesülünk meglepetésekkel” – tette hozzá a mexikói, akivel egyetértett Yuki Tsunoda is a harmadik szektort illetően: „Ha lesz biztonsági autós fázis, akkor igazi forgalmi dugó alakulhat ott ki, mert nagyon szűk és még egy gyorskörön is elég lassúak azok a kanyarok.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: