DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Alfa Romeo: A legtöbb csapat rajtproblémával küzd

A szezon első két nagydíján szembetűnőek voltak az Alfa Romeo problémás rajtjai. A műszaki igazgató szerint hét-nyolc istálló szintén küzd a hajtáslánc vibrációjával, ami ellen egyelőre csak a versenyző tud tenni óvatos gáz- és kuplungkezeléssel.

Az elődjéhez képest sokat javuló Alfa Romeo C42 a szezon lefutott két nagydíja alapján negyedik-ötödik erő az F1-es mezőnyben – sőt, Valtteri Bottas a Mercedes megelőzéséről is fantáziál –, de van egy gyenge pontja: a rajt. Bahreinben Bottas, Szaúd-Arábiában Guanyu Zhou veszített számtalan pozíciót rajtkockájához képest az elindulásnál. Igaz, hogy a kuplung vibrációjából fakadó rajtprobléma az Alfa Romeónál volt szembetűnő, valójában a csapatok többsége küzd vele.

„Úgy tűnik, számos csapat, talán kettő-hármat leszámítva, küzd jelenleg a hajtáslánc oszcillációjával. Nem csupán mi” – idézi a Motorsport.com Jan Monchaux-t, az istálló műszaki igazgatóját. „Amikor az autók felsorakoznak, látni lehet, hogy mind vibrálnak egy kicsit. Ezt a jelenséget nem lehet gyorsan kiküszöbölni meglátásom szerint, mivel a hajtáslánchoz köthető, és a merevség, tömeg, kuplung pozíciója, új gumik és nehezebb autó is szerepet játszanak.”



„Jelen pillanatban kicsit korai erről beszélni, személy szerint én sem jutottam még a probléma mélyére. Viszont vannak megoldások arra, hogy együtt éljünk vele. Nekünk is sikerült erős rajtokat venni az oszcilláció mellett is. A versenyző részéről arra van szükség, hogy sokkal finomabban bánjon a gázzal és kuplunggal, mint normál körülmények között tenné” – magyarázta a francia-német szakember, hogy vezetési praktikákkal kikerülhető a probléma, de a tartós mérnöki megoldáshoz idő kell.

Az Alfa Romeo kapcsán az autó tömegéről beszélnek még sokat: az Alfa Romeo közel van a 798 kilogrammos minimumhoz, míg a legnehezebbek, a Mercedes és a Red Bull a hírek szerint 10 kilogrammal többet nyomnak a limitnél.

„A többiekről nem tudok mit mondani, de azt hallottam, hogy sokan panaszkodnak a túlsúlyra. Nekünk nincsenek ilyen gondjaink, ami segít, hisz a nehezebb autó lassabb, a könnyebbel pedig a gumikezelés is egyszerűbb. Nem beszélünk 100 kiló különbségről, de jelenleg ez egy plusz számunkra” – mondta Monchaux, aki nem hiszi, hogy előnyük sokáig kitart. „Feltételezem, hogy Barcelonánál nem később a legtöbb csapat ledolgozza ezt a hátrányt, ezért nem dőlhetünk hátra, a többiek is fel fognak zárkózni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: