2022 szabályváltozásai több szempontból is megújították a Formula-1-es versenyautókat. A nemcsak a tavalyitól, hanem egymástól is láthatóan eltérő gépek egyik egységes pontja a kerék maradt, hiszen a Pirelli továbbra is az F1 egyeduralkodója gumibeszállítóként, ám az abroncsokat is felhizlalták idénre.
A 18 colos gumiktól, amit az olaszok alaposan teszteltek is a bevetésük előtt, hosszabb élettartamot és ezáltal keményebb versenyzést várnak. Ugyan az előszezoni pályabejáráson akadtak ennél égetőbb kérdések is – a delfinezés adta fel a legjobban a leckét mindenkinek –, azért legalább a pilóták odafigyeltek a gumikra is, és egyelőre nem tudnak egyértelmű negatív véleményt megfogalmazni róla.
Carlos Sainz, aki az erősorrendet illetően egyelőre sötétben tapogatózik, és nem biztos abban, a Ferrari nem lőtt-e mellé az innovatív autóval, úgy véli, a Pirelli beváltja idén a fent említett ígéreteit. „Tavaly is már elég sokat teszteltem a keverékeket, három vagy négy napon át. Úgy tűnik, hogy jól passzolnak ezekhez az új generációs autókhoz, és valóban kicsit jobban lehet nyomni rajtuk. Talán kevésbé is melegszenek túl, kevésbé kopnak. Persze ezek még mind jelen vannak, de jobbnak tűnik a helyzet. Most kifizetődik, hogy a Pirelli annyit dolgozott rajta tavaly” – nyilatkozta a barcelonai teszt után a spanyol.
Sainz és Charles Leclerc is szorgalmasan rótták a köröket, a legtöbb időt töltve a pályán a csapatok közül, így bőven volt alkalmuk kipróbálni az összes típusú 2022-es Pirellit. „Elég nagy ugrások vannak a keverékek között. Az elmúlt években a C2, C3 és C4 specifikáció elég közel voltak egymáshoz. Most azonban, legalábbis itt Barcelonában, a tapadást tekintve elég nagy a különbség a keverékek között. Ez talán megkavarhatja majd a dolgokat” – folytatta Sainz.
A csapatot váltó Valtteri Bottas technikai problémák miatt nem sokat lehetett a pályán, ám amiket azalatt tapasztalt, azok összecsengenek kollégája szavaival. „Őszintén szólva jobbnak tűnik, mint vártam. Abu Dhabiban eléggé szemcsésedtek, itt ez gyakorlatilag minimális volt. Eléggé korlátozottan körözhettem, de ez alapján úgy érzem, rendben van. Bahreinben majd többet tudunk.”
Osztotta véleményét a Formula-1-be egy év szünet után visszatérő Alex Albon is. „Kicsit megengedőbbek ezek a gumik a működési tartomány tekintetében. De persze itt elég hideg van, szóval nehéz bármi konkrétat mondani. Meglátjuk, mi lesz Bahreinben, magasabb hőmérsékleten, de egyelőre jó” – kommentált a thai-brit pilóta. Társaival ellentétben Lance Stroll azonban nem lát különbséget a tavalyi és az idei Pirellik között. „Szerintem elég hasonlóan viselkednek. A hosszabb etapokon túlmelegszenek és kopnak. De a gumik ezeket az elmúlt években is csinálták” – idézi a kanadait a Motorsport.com szakoldal.