DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A Mercedes útjára lépett az új Renault-motor

Teljesen áttervezett motorral készül az Alpine az új szezonra. A Viry-Chatillon-i részleg kettéosztott turbót tervezett, a turbina és kompresszor elkülönítésével követve a Mercedes által kijelölt utat.

A Mercedes már a hibrid motorformula bevezetésekor, 2014-ben kettéosztott turbófeltöltővel lépett pályára – ezen a területen több évvel a riválisok előtt jártak. A Honda 2017-ben másolta le a megoldást, és a másik két motorgyártó, a Ferrari és a Renault is mérlegelte a kialakítást. A szaksajtó információi szerint a Ferrari marad az egyetlen, amely 2022-ben nem kettéosztott turbót használ, mivel a Renault is beállt a sorba.

„A motort teljes egészében újratervezték” – erősítette meg a hírt az Autosportnak Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója. „Amikor vadonatújat mondok, a koncepciót is beleértem. Először is kettéosztott a turbó, de ez csak egy a látható elemek közül, amely kompaktabbá teszi a motort, és lehetővé teszi, hogy közelebb kerüljön a versenyzőhöz, ennélfogva megváltoztassa az autó tömegközéppontját. Könnyebb lett és képes szélesebb körű körülmények, hőmérséklet és nyomás mellett működni. Szóval gyökeres változásokat hozhat számunkra, remélem, hogy segít felzárkózni és csökkenteni a különbséget az élmezőnyhöz képest.”



Rossi egyértelmű utasítást adott a Renault nevét viselő motor frontján: a teljesítményt helyezzék előtérbe a műszaki megbízhatósághoz képest. Ennek oka, hogy a szezon kezdetével befagyasztják az erőforrások fejlesztését, melyekhez csak korlátozottan, megbízhatósági céllal lehet hozzányúlni. „Azt mondtam a csapatnak, toljuk ki a határokat, kockáztassunk, nem érdekel. Inkább kelljen majd visszavenni a teljesítményből, de tudjuk, hogy elértük a csúcsát, ahelyett, hogy dőljünk hátra egy megbízható motorral, amely nem hozza a teljesítményt” – fogalmazott a vezérigazgató.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: