DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Honda 2025 végéig segítheti a Red Bullt

A vártnál szorosabb maradhat az osztrák istálló és japán beszállítójának kapcsolata. Erre nemrégiben a csapatfőnök, Christian Horner is utalást tett, de most Helmut Marko is megerősítette mindezt.

A Honda már korábban eldöntötte, hogy megszűnteti F1-es projektjét és más dolgokra kíván koncentrálni a jövőben, ám az elég hamar nyilvánvalóvá vált, hogy még egy darabig biztosan együtt dolgoznak majd a Red Bull csapatával.

Az energiaitalosokkal ugyanis elérték a várt sikert, hiszen Max Verstappen révén 2021-ben megszerezték az egyéni világbajnoki címet, azt pedig már egy ideje tudni lehet, hogy bár a Red Bull létrehozta saját motorközpontját, kezdetben még a Honda gyártja majd számukra az erőforrásukat, valamint technikai és szakmai segítséget nyújtanak a partnerük számára.

Néhány nappal ezelőtt Christian Horner is arról beszélt, hogy valószínűleg módosítanak az eredeti terveken és továbbra is a japán gyár szolgálhatja majd ki őket, viszont a csapat tanácsadója, Helmut Marko is elég egyértelműen fogalmazott.



„Egy teljesen más megoldást találtunk, mint amit eredetileg elképzeltünk. A motorok 2025-ig Japánban készülnek majd, mi pedig nem nyúlunk hozzájuk. Ez azt jelenti, hogy a jogok és hasonlók náluk maradnak, ami főleg 2026 miatt fontos, mert akkor újonccá válunk. Az egyre nagyobb sikereink során egyfajta újragondolás zajlott le a japánoknál és az akkumulátoros tudást is hasznosítani tudták az elektrifikációs fázisukban. Alapvetően úgy tervezték, hogy csak 2022-ig gyártják majd nekünk az erőforrásokat, de most úgy döntöttek, hogy ez 2025-ig tart, ami természetesen óriási előny számunkra. Ez azt jelenti, hogy nekünk csak apróbb és finomabb beállításokat, kalibrálásokat kell végeznünk” –mondta Marko az Autorevue magazinnak.

A héten az is kiderült, hogy Masashi Yamamoto, aki eddig a Honda Formula-1-es projektjét felügyelte, a jövőben a Red Bull Powertrains tanácsadójaként fog tevékenykedni, melynek ezzel a döntéssel több kapacitása lesz a 2026-os szabályokra való felkészülésre.

„A megállapodás előfeltétele volt, hogy a motorfejlesztést befagyasszák. Az első fázis ugyanis az lett volna, hogy mindent mi magunk csinálunk. Ezért kezdtük el annyit dolgozni Milton Keynes-ben, és kötelességtudóan bevásároltunk a szükséges alkatrészekből az AVL cégétől. Az üzem májusban vagy júniusban kezdi meg a működését, a befagyasztás nélkül viszont esélyünk sem lett volna egy ilyen bonyolult dologgal” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: