2022 szabályváltozásaira nemcsak a csapatoknak, de a Pirellinek is alaposan fel kellett készülnie. A kerekeket ugyanis 18 colosra hizlalják, ekkora módosítást pedig a gumigyártó jobbnak látott egész szezonon át szorgosan tesztelni az éles bevetés előtt. Emlékezhetünk, a szabadedzéseken rendszeresen szánták rá az időt a próbálgatásra, a szezon végi teszt Abu Dhabiban pedig félig gumiteszt volt, öszvérautók felhasználásával.
Mario Isola, a Pirelli főnöke a szezon kezdetét megelőzően összegezte, mire jutottak az egész évi kísérletezés során. Először is vállon veregetett mindenkit, aki közreműködött a munkában, lévén egy nagyon hosszú szezonba kellett ezt a felkészülést belepréselni. „Egy ilyen zsúfolt, 22 versenyes évadban ezeknek az új abroncsoknak a kifejlesztése óriási eredmény. Már csak azért is, mert teljesen más módon és más céllal terveztük őket. A pilóták kevésbé túlmelegedő, kevésbé kopó gumikat kértek tőlünk, amikkel lehet nyomni. Versenyezni akarnak. Ezért döntöttünk úgy az FIA-val és a FOM-mal karöltve, hogy ezt az irányt követjük” – kezdte a szakember.
Az új abroncsoknak tehát jó néhány elvárásnak kell megfelelniük, amik közül csak egy a tartósság. „Új profilú, új szerkezetű, alacsony ökológiai lábnyomú gumikat kellett terveznünk, új keverékek széles választékával. Ez egy teljesen új termék, és hiszem, hogy az egész cégnek hasznára válik majd” – vázolta Isola. Örömmel számolt be arról, hogy a tervek sikerültek. „Ennek az új guminak megvannak azok a tulajdonságai, amiket említettem korábban: kevésbé melegszenek túl, és a pilóták bátran nyomhatják rajtuk. A kopás tekintetében azonban nehéz bármit mondani, mert öszvérautókat használtunk, szóval meg kell várnunk 2022 igazi autóit.”
Az erőviszonyokra hozzájuk hasonlóan mindenki más is kíváncsi, egyesek optimistán szoros versenyt jósolnak, mások szerint az új szabályok sem fognak segíteni a mezőny szétszakadásán. Isola az előbbi csoporttal ért egyet, vagyis nem aggódik. „A csapatoktól megkaptuk a szimulációikat, ezek alapján pedig az új autók nem sokkal lassabbak, mint a tavalyiak. Kezdetben körönként három másodpercről beszéltünk, most fél-egy másodpercet gondolunk valósnak. Ha csak ennyivel vágnak neki a szezonnak, rövid időn belül eljutnak a 2021-es autók teljesítményének szintjére” – vélekedett az olasz. Azt is kiemelte, a felniket gyártó BBS-sel is remekül megy a közös munka.