A Zandvoortban aratott győzelmével Max Verstappen visszavette a vezetést az egyéni világbajnoki tabellán, a konstruktőri összetettben ugyanakkor minimális előnnyel továbbra is a Mercedes áll az élen. A két nagycsapat között tehát roppant szoros a versenyfutás, a Red Bull pilótája ugyanakkor arra számít, hogy hazai futama után a most következő Formula-1-es Olasz Nagydíjon ismét Lewis Hamiltonék lehetnek előnyben – minderről az energiaitalosok monzai előzetesében beszélt a holland:
„Arra számítok, hogy Monza kedvezni fog a Mercedesnek, mivel nem ez volt a legjobb pályánk az elmúlt években. Idén viszont fejlődtünk, szóval ki tudja? Ha folytatjuk azt, amit eddig csináltunk, és jól dolgozunk együtt csapatként és minden részlet összeáll, akkor versenyképesek lehetünk, de lehet, hogy a Mercedes előny végsebesség terén velünk szemben. A pálya egyszerűnek tűnhet, de valójában nagyon is nehéz összerakni rajta egy kört, mert az alacsony leszorítóerős beállítások és a hosszú féktáv miatt sokat mozog az autó. Huplis és eléggé régi már az aszfalt, a rajongók pedig nagyon szenvedélyesek a versenyzés és a Formula-1 iránt. Természetesen rengetegen szurkolnak a Ferrarinak, de a rajongók egyszerűen imádják az F1-et és jó látni az olaszok energiáját.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke odáig ment, hogy szerinte még a Monza után következő Orosz Nagydíj is a világbajnoki riválisnak fog kedvezni: „Úgy gondolom, az autójuk és a motorcsomagjuk történelmileg nagyon erős volt mindig ezen a két helyszínen, miközben nekünk gyengébb pályáink voltak. Szóval arra számítok, hogy a következő két fordulón ők lesznek előnyben, utána viszont fej fej mellett lehetünk, ebben reménykedem. A következő két hétvégénk a lehető legjobb kármentésről fog szólni, és arról, hogy a lehető legtöbbet préseljük ki az autóból.”
A fentiek ellenére Verstappen nem gondolja úgy, hogy túl nagy különbség lenne a Red Bull és a Mercedes között: „Nem hiszem, hogy akár mi, akár a Mercedes nagy előnyben lenne a másikkal szemben. Zandvoortban az időmérőn és a versenyen is láthattuk, hogy a két autó rendkívül közel van egymáshoz, Lewis pedig az egész futam alatt nyomást helyezett ránk, ami azt jelentette, hogy egyetlen hibát sem követhettünk el a pályán, a bokszutcában vagy a bokszfalon, és nem is követtünk. Úgy vélem, a legapróbb részletek jelenthetik a különbséget. Egy versenyhétvégére megérkezve keményen kell dolgozni a csapattal a beállításokon és a részletek finomhangolásán, mert ott lehet előnyhöz jutni.”