DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 22. vasárnap
F1

Domenicali: Nem volt üzleti oka a történteknek

Az F1 vezérigazgatója cáfolta, hogy pénzügyi okokból nyilvánították versenynek a biztonsági autó mögött megtett két kört Spában. Domenicali szerint a versenyirányítás helyes döntéseket hozott.

Némi túlzással csaknem négyórás várakozásból állt a szakadó eső miatt a Formula-1-es Belga Nagydíj. Az eredeti rajtidőponthoz képest némi csúszással megtett néhány felvezető kört a mezőny, ám utána félbeszakították a körözést. Közel három órával később aztán elindult a „verseny” a biztonsági autó mögött, két kör megtétele után azonban ismét előkerültek a piros zászlók, majd már nem is indították újra a viadalt. Ez utóbbi két kör arra szolgált, hogy legalább fél pontokat oszthassanak Spában, s így hivatalosan versenynek minősíthessék a Belga GP-t.

Sokakban felmerülhetett, hogy ez elsősorban azért volt, hogy a futamrendező promóterrel kötött szerződésben foglaltaknak eleget tegyen az F1, Stefano Domenicali, a sport vezérigazgatója ugyanakkor cáfolta ezt a Motorsport.com kérdésére válaszolva: „Nem, végső soron nem. Hallom, hogy kereskedelmi okok lehettek a történtek mögött, de ez egyáltalán nem igaz, mert ha versenyzésről beszélünk, akkor felelősségről és egy világos folyamatról van szó, ezért nincs a kettő között összefüggés” – fogalmazott Domenicali, aki arra a kérdésre, hogy futam nélkül is teljes jogdíjat kapnak-e a Belga GP szervezőitől, határozottan felelt: „Abszolút. Ezért teljesen téves, hogy valaki azt gondolja, kereskedelmi okai is voltak ennek.”

f1-spa-sc-dppi



Az F1 vezérigazgatója egyúttal a Michael Masi által vezetett versenyirányítás munkáját is dicsérte: szerinte helyesen döntöttek, amikor a háromórás limitet számláló órát is „megállították” annak érdekében, hogy próbáljanak idősávot találni, amikor megrendezhető a futam.

„Az emberek szempontjából kár persze ezért, hiszen amit mindenki látni akart, az egy rendes verseny. De úgy vélem, teljes mértékben helyes döntéseket hozott a versenyirányítás. Az volt a vágy és akarat, hogy rendes versenyt futhassunk. Követtem a helyzetet, és arról érkezett információ, hogy volt egy idősáv, ahol volt esély az időjárás javulására és ezzel a futam megrendezésére. Aztán amint elindultak, a visszajelzések egyértelműek voltak, valamint a kapott előrejelzések alapján nem volt lehetséges a verseny. A mindenki által érzett csalódás ellenére szerintem helyesen volt kezelve a helyzet.”

„Figyelembe kellett vennünk mindenkinek a biztonságát, ez nagyon-nagyon fontos. Én vagyok a leginkább csalódott, hiszen imádom a versenyzést, de mindig előfordulhatnak körülmények, amikor ez nem lehetséges” – tette hozzá Domenicali, aki arra a kérdésre, hogy terveznek-e bármiféle jegyár-visszatérítést a helyszínen várakozó szurkolók számára, ahogy azt például Lewis Hamilton is javasolta, így válaszolt:

„Erről egyeztethetünk a szervezőkkel. Nem mi értékesítjük a jegyeket. Valamiféle gesztus lehet annak tekintetében, mi lehet a megfelelő díjazás ilyen körülmények között. Sajnos verseny nem volt. Nyilván a szervezők velünk együtt kezelni fogják a rajongókat.”

Domenicali végül azt is elmondta Masihoz hasonlóan, hogy a hétfői nagydíjrendezés nem volt reális opció: „Logisztikailag több okból sem volt ez lehetséges, a sportbírók és egyéb dolgok elérhetősége miatt nem lehet a verseny utáni napra halasztani a futamot. Természetesen megfontoltuk, de nem volt lehetséges.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: