Bár az idei szezonból még sok van hátra, a háttérben már jó ideje megy a készülődés és a fejlesztés a következő szezonra. Nincs ezzel másképp a Formula-1 hivatalos gumiszállítója a Pirelli sem. Az olasz cégnek ráadásul a 2022-ben bevezetett új szabályok elég nagy kihívást okoznak, hiszen a változás a gumikat érinti az egyik legjobban. A következő szezontól már 18”-os kerekeket láthatunk az autókon, ennek bevezetésében viszont nagy munka van, nemrég a Hungaroringen is tesztelték ezeket.
Legutóbb a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel mondta el a tapasztalatait, miután lehetősége volt tesztelni ezeket az abroncsokat. A német pilóta alapvetően elégedett volt, hiszen úgy vélte, hogy elérték a célt azzal, hogy tartósabbak a gumik és tovább lehet velük a határon autózni, azt viszont problémaként emelte ki, hogy nem látta rendesen a kerékvetőket. Fontos ugyanakkor megjegyezni ezzel kapcsolatban, hogy jelenleg olyan „öszvérautókkal” próbálkoznak a csapatok, melyek némileg hasonlítanak a következő évben használt versenygépekre.
Mario Isola szerint a jövő évi szezonnyitó adhat választ jobban a kérdéseikre, mert a most használt autók esetében más a helyzet, hiszen azok több leszorító erőt veszítenek.
„A probléma az, hogy ezeken az autókon még nincs meg az aerodinamikai csomag végleges változata. Nem vagyok 100%-ig biztos benne, hogy az öszvérautók reprezentatívak az új autókkal szemben, mert előbbiek a forgalomban több leszorító erőt veszítenek, szóval nem ugyanaz a helyzet. Szerintem meg kell várnunk a 2022-es első futamot, hogy teljesen megismerjük őket a forgalomban, valamint a tesztek során tudjuk, hogy nem akarunk a forgalomban maradni, mert úgy nem gyűjtünk hasznos adatokat” ─ idézte Isola szavait a PlanetF1.
Az év végén még Abu-Dhabiban vár rájuk egy két napos teszt, melyre már a végleges verziókat viszi el a gumigyártó.
„A konstrukciót illetően szeptember 1-ig homologizáljuk a terméket, utána pedig közvetlenül a keverékeket. Örülök, hogy lehetőségünk van még újabb két napot tesztelni, a 2022-es abroncs végleges változatával megyünk Abu-Dhabiba, hogy további kilométereket tegyünk hozzá a gumikhoz. Remélhetőleg, ha van valami, amin változtatnunk kell jövőre, akkor így van egy kis időnk reagálni, mert ha az új abroncsokkal kezdünk az előszezoni teszteken, akkor nincs idő erre. Olyankor a versenyekre gyártott abroncsok egy része már a hajón van” ─ tette hozzá.