A Brit Nagydíj során láthattuk először a sprintkvalifikációt, amely a megszokott időmérő edzés helyett egy rövidke futammal határozta meg a vasárnapi verseny rajtrácsát. A Silverstone-i hétvégén rengeteg néző láthatta élőben, ahogyan a pilóták 17 körön keresztül már szombaton egymásnak feszültek, hogy minél előrébb rajtolhassanak másnap.
A vélemények elég változatosak az eseményről, hiszen amíg az F1 vezetői alapvetően elégedettek a látottakkal, addig a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto már nehezebben emésztette meg az új rendszert. Abban viszonylag mindenki egyetért, hogy lesz még mit fejleszteni, erre pedig meglesz a lehetőség, hiszen idén további két helyszínen próbálják ki a sprintet, a Formula-1 pedig a napokban már hivatalosan is bejelentette, hogy Monza lesz a következő helyszín.
A Sky Sports szakértője úgy gondolja, ez felkeltette a rajongók figyelmét, akiknek így egy újszerű élményben lehetett részük.
„Az új formátum szerintem ígéretesnek bizonyult. Amikor szombaton reggel kint voltam a pályán és láttam a lelkes tömeget, az jutott eszembe, hogy itt inkább egy versenyt tartanak nekik, ahol az autók próbálnak egymáshoz közel lenni és harcolni, nem úgy, mint egy kvalifikációs körön. A 17 körös versenynek is megvoltak a maga kulcspillanatai és azok a félelmek, miszerint a pilóták nem fognak kockáztatni, nem meglepő módon tévesnek bizonyultak” ─ idézte Brundle szavait a RacingNews365.
Bár az egykori brit versenyző bizakodó, neki is van ötlete arra vonatkozólag, hogyan lehetne továbbfejleszteni a formátumot. Brundle a pole-pozíció odaítélésével kapcsolatban fejtette ki a véleményét.
„Az utcai pályákon ez nem működne, azt pedig el kell felejtenünk, hogy úgy teszünk, mintha ez nem egy verseny lenne, mert ez az. A félreértések elkerülésének érdekében a kvalifikációnak egy pole-pozíciót kellene generálnia, függetlenül attól, hogy azt pénteken vagy szombaton tartják meg” ─ tette hozzá.