DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Elégedett a sprinttel az F1, de lehetnek változások

Pozitívan értékelte a Formula.hu jelenlétében tartott sajtóbeszélgetésen az első sprintkvalifikációt Ross Brawn, az F1 sportigazgatója, de elmondta: alakíthatnak még a formátumon, még ha nem is idén.

Szombat délután rendezték Silverstone-ban a Formula-1 történetének első sprintkvalifikációját, amelyen Max Verstappen futott be elsőként, megszerezve ezzel a pole-pozíciót a vasárnapi Brit Nagydíjra. A sprint után a Formula.hu-nak lehetősége volt – ahogy az már a szombat esti élő Formula Podcast-bejelentkezésben is elhangzott – az újítás egyik pártfogóját, az F1 sportigazgatóját, Ross Brawnt kérdezni a benyomásokról:

„Ez egy teljesen új koncepció a Formula-1-ben, de szerintem az egyik, amit láthattunk, hogy egy versenyző mindig versenyző marad, és sosem fogják könnyedén venni a küzdelmet” – vonta le a legfontosabb következtetést a szakember. „Az első bő egy kör körömrágós és szenzációs volt, és aztán később is megvoltak a kisebb csaták a versenyen. Fernando Alonso teljesítménye parádés volt ma, meg is kapta tőlem a szavazatot a futam fénypontjaként. Minden egyes nap hajlandó lennék erre jegyet venni, szóval elégedettek vagyunk.”

f1-sprint-start-1



„A hétvége végeztével felmérjük az FIA-val és a csapatokkal, hogy akarunk-e valami fejlesztést, de alapjaiban nem fogjuk idén megváltoztatni a formátumot. Szerintem három ilyen sprintkvalifikáció után leülhetünk és megbeszélhetjük, hogyan tovább. De egyelőre biztató, amit láttunk” – fogalmazott Brawn, aki hozzátette: a továbbiakról való diskurzusban a nézői reakciók is fontos szerepet fognak játszani:

„Már most rengeteg pozitív visszajelzést kapunk a rajongóktól a közösségi médiában. De lesznek olyan rajongók is, akik arról fognak kommentelni, mit nem értenek vagy fogadnak el, s ezt is számításba vesszük.”

Brawn hangsúlyozta: a végső konzekvenciákkal még megvárná a vasárnapi nagydíj végén, de azt már most kimeri jelenteni, hogy az újítások – beleértve, hogy péntekre hozták előre az időmérőt, amelyen mindenkinek a lágy keverékű abroncsot kellett használni, a versenyeken pedig szabadon lehetett abroncsot választani a rajthoz is – semmiképp sem vettek el semmit a hétvége izgalmaiból, inkább csak hozzáadott értékük volt.

A sprintkvalifikáció egyik legvitatottabb pontja volt, hogy a hivatalos statisztikákba nem az időmérő, hanem a sprint győztese fog pole-pozíciósként bekerülni. Brawn szerint elképzelhető, hogy ezt is felül fogják vizsgálni: „Ezekről is beszélni fogunk az FIA-val és a csapatokkal. De úgy vélem, nem foghat minket össze a történelem. Tisztelnünk kell a hagyományokat, de sosem tarthatnak minket vissza.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: