A Francia Nagydíj 53 körét a Mercedes és a Red Bull pilótái felváltva vezették; előbb Hamilton állt az élre Verstappen első kanyaros hibája után, majd a holland az elévágás révén hétszeres világbajnok riválisa elé került. A Red Bull ezután váratlanul két kiállásra állította át Verstappent, amely lépés Hamilton 20 körös vezetése után pilótájuk diadalát hozta.
Az előzés láthatólag nem okozott különösebb gondot a vb-éllovasnak, aki a Mistral egyenes után, a nyolcas kanyar belső ívén hagyta faképnél a britet. Hamilton mozgása alapján nem nagyon tiltakozott a történések ellen, amit később többen is felróttak neki, például egykori csapattársa, Nico Rosberg is.
A címvédő a futam után megmagyarázta döntését. „Először is, a belső ív tele volt törmelékkel, és nem akartam még jobban kinyírni a gumijaimat; épp elég rossz állapotban voltak. A DRS-e is nyitva volt, úgyhogy ha nem ott előzött volna meg, akkor máshol” – érvelt Hamilton, aki végül 2,9 másodperccel ellenfele mögött ért célba. „Fölösleges lett volna jobban védekezni.”
Azt is elárulta, a Mercedes is gondolkodott a két kiálláson, csakúgy, mint bő két hónapja Barcelonában, és talán működött is volna a stratégia.
„Végül elvetettük; hogy miért, azt ki kell elemeznünk. Már eléggé messze volt tőlünk [Verstappen], így az volt az egyetlen opció, hogy kint maradok. Az elévágás miatt mindenképpen elém jött volna ki, én pedig nem tudtam volna utolérni, annyira gyorsak az egyenesben. Az egyetlen reményem az maradt, hogy a gumik kitartanak” – tette hozzá, ismét szóba hozva a Red Bull egyenesbeli tempóelőnyét.