A Red Bull és a Mercedes csatájának legújabb fejezetét láthattuk a Paul Ricardon, ahol egy 53 körig tartó taktikai harcot figyelhettünk a két fél között, amiből végül előbbi került ki győztesen. A Formula-1 sportszakmai igazgatója pedig élvezettel követte figyelemmel ezt a csatát és úgy gondolja, hogy Verstappen zsenialitása is kellett a Red Bull győzelméhez.
„Verstappen hihetetlen szenvedéllyel és odaadással versenyzett az első kiállásokat követően,” – írta Brawn a Formula1.com-on vezetett rovatában. „Az élen autózó hármas olyan gyilkos tempót diktált, hogy még maguk is tisztában voltak azzal, hogy ha sokáig autóznak még ilyen sebességgel, akkor nem fogják tudni megcsinálni a versenyt egy kiállással.”
„Hihetetlen volt nézni a futamot, mert az események előrehaladtával vált egyre izgalmasabbá. Minden volt, ami egy jó F1-es versenyhez szükséges: vérre menő taktikai csata és kerék a kerék elleni versenyzés a győzelemért, amiből végül Verstappen került ki győztesen.”
A Red Bullnak és a Mercedesnek nem ez volt az első komolyabb harca a 2021-es évad során. Bahreinben az idegek harcát végül Lewis Hamilton és a Mercedes nyerte a barcelonai versenyhez hasonlóan, ahol a bajnoki címvédő istálló egy meglepő húzással járt túl Christian Hornerék eszén. Azonban a Milton Keynes-i istálló ezt nem hagyta annyiban és Franciaországban visszavágtak a Spanyolországban történtek miatt.
„A Red Bull nagyon okosan vágott alá a Mercedesnek, amikor Verstappent másodjára is kihozták a bokszba” – folytatta a Brawn GP egykori csapatfőnöke. „Sokáig egyik csapat sem mert lépni, de ilyenkor az nyer, aki először cselekszik. Ekkor ugyanis a másik félnek már nem éri meg reagálnia, mert úgy is elveszítené az aktuális pozícióját az ellenfelével szemben.”
„Nagyon bátor volt a Red Bull, hogy az első helyről hozták ki Verstappent. Ezt azért tették, mert nem akartak úgy járni, mint Barcelonában. Ezzel a taktikai húzással pedig egy plusz csavart szőttek a versenybe és az utolsó köröket is rendkívül izgalmassá tették.”
„Hamilton még valamilyen szinten képes is volt ellenállni Verstappen nyomásának, ellentétben Bottasszal, akinek a verseny végére annyira elfogytak az első gumijai, hogy még Sergio Pérez is könnyen meg tudta őt előzni. Hamiltonnak öt körrel a vége előtt esett be a tempója, amit Verstappen könyörtelenül ki is tudott használni.”
„A feleségem megkérdezte, hogy mit csinálnék, ha még mindig ott ülnék a Mercedes bokszfalán? Erre azt feleltem neki, hogy nagyon jó, hogy nem vagyok ott. Túl öreg vagyok már az ilyen szituációkhoz és a vérnyomásom is az egekben lenne ilyekor.”
Brawn ezt követően a Ferrari rossz szereplésére is kitért. Az olasz istállóval először esett meg, hogy pont nélkül zártak egy versenyhétvégét és ez egyáltalán nem jött jól a számukra, már csak a McLarennel való konstruktőri harcuk miatt sem.
„Furcsa volt így látni a Ferrarit az utolsó két versenyen nyújtott teljesítményüket követően. Az időmérőn nagyon jó volt a tempójuk, azonban a versenyen valami nagyon félrement a számukra. Ezt le kell nyelniük és csapatként kell rájönniük, hogy mi okozhatta a problémájukat. Szokatlan volt tőlük ez a rossz eredmény, azonban biztos vagyok benne, hogy Ausztriában erősebben fognak visszatérni.”
A Formula-1 sportszakmai vezetője mindezek mellett a szenvedő Bottas mellett sem ment el, aki szerinte a „Mercedes stratégiájának legnagyobb áldozatává vált”, valamint Fernando Alonsót is méltatta, akit véleménye szerint „újra a régi fényében láthattuk tündökölni” a Francia Nagydíj során.