DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Bottas: Nem azért vagyok itt, hogy másokat elengedjek

A finn elismerte, hogy hamarabb is elengedhette volna más taktikán lévő csapattársát az F1-es Spanyol Nagydíjon – de azért a saját versenye mellett a Mercedes érdekeit is szem előtt tartotta.

Valtteri Bottas barcelonai futama már ott félresiklott, amikor a rajt után elment mellette Charles Leclerc, akit egészen a bokszkiállások első köréig nem tudott visszaelőzni. A finn addigra már kiszállt a győzelemért folytatott csatából, így amikor a Mercedes úgy döntött, hogy a Max Verstappent üldöző Lewis Hamiltont másodszor is kihívja kerékcserére – ahogy tették azt a 2019-es Magyar Nagydíjon –, s ezzel a brit Bottas mögé került, a csapata arra kérte őt, hogy ne tartsa fel a frissebb gumikon rohamozó hétszeres világbajnokot. Hamilton aztán a 10-es kanyarban el is ment kollégája mellett, majd a hajrában a Red Bull-ost is elkapta, és megnyerte a Spanyol Nagydíjat.

bottas-hamilton-barcelona-pressconf-dppi-1



Amikor a leintés után azt kérdezték Bottastól a Sky Sports adásában, hogy az első adandó alkalommal félrehúzódott-e a brit elől – s eleve az a félrehúzódás sem volt teljesen egyértelmű –, a versenyző így felelt: „Nem, nyilvánvaló, hogy korábban is elengedhettem volna. De a saját versenyemet futottam, szóval mindig van egy pillanat, amikor kalkulálni kell a dolgokat, és épp igyekeztem kikerülni Leclerc „bokszablakából”, hogy újra kiállhassak és megpróbálhassak ráhajtani a leggyorsabb körért járó bónuszpontra. Szóval elsősorban a saját versenyem járt a fejemben. Nem sok beszéd volt a rádióban. Mondták, hogy ne nagyon tartsam fel, de ahogy említettem, a saját versenyemet futottam. Nem azért vagyok itt, hogy másokat elengedjek, hanem hogy versenyezzek.”

A téma aztán az FIA által a dobogósok számára szervezett sajtótájékoztatón – amelyen a Formula.hu is jelen volt – is előkerült, ott is hasonlóan fogalmazott Bottas: „Igen, megkaptam az üzenetet, és nyilván más stratégián voltunk azon a ponton, szóval hacsak nem történt volna valami váratlan, akkor már nem voltam versenyben vele. Éppen akkor próbáltam eltávolodni Charles-tól, hogy újra kiállhassak és elé jöhessek vissza, szóval nem akartam sok időt veszíteni vele. Ez a dolgok közötti egyensúly megtalálásáról szól. Versenyzőként magadat és a saját versenyedet részesíted előnyben, egyúttal viszont csapatként is dolgozunk, és nem akarjuk tönkretenni a csapat győzelmét, ha az számukra még lehetséges, de számodra már nem. Próbáltam a lehető legjobbat tenni a csapat és saját magam szempontjából is.”

A helycseréről Hamilton is nyilatkozott: „Úgy vélem, mi vagyunk a legjobb csapattársak. Hogy őszinte legyek, nem tudtam az üzenetről, amit kapott. Szóval nekem az volt a fejemben, hogy versenyzünk, ami rendben is van számomra, főleg a szezon ilyen korai részében. Az járt a fejemben, hogy közel kerüljek hozzá és megpróbáljam megelőzni, de eltérő stratégián voltunk, és úgy is elkaptam volna valamikor, mert sokkal jobb gumikon voltam. A 10-es kanyarhoz érve pedig úgy éreztem, van ott egy rés, Valtteri pedig nem akart sok időt veszíteni. De így dolgozunk együtt csapatként: olykor fel kell adnunk a pozíciónkat, hiszen a csapat első. Jó a második és a harmadik hely is, de az első és harmadik hellyel maximalizáltuk a pontokat.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: