Az Alpine volt a múlt hétvégi Portugál Nagydíj egyik pozitív meglepetése, Fernando Alonso az időmérőn azonban mindössze a 13. lett. A vasárnapi versenyen viszont remek felzárkózást követően a nyolcadik helyen intették le, így a Spanyol GP-t megelőző csütörtöki sajtótájékoztatón – amelyen online formában a Formula.hu is jelen volt – neki is szegezték a kérdést, hogy a futamon látott teljesítményét látva úgy érzi-e, hogy végre felvette-e a ritmust az F1-ba való visszatérése után:
„Nem hiszem. Sajnos néha még nem érzem magam százszázalékosan késznek” – ismerte el Alonso. „Egyértelműen kényelmesebben érzem magam az autóban, jobban érzem magam a csapattal is, jobban értem azt is, hogyan működnek hosszabb távon a gumik. Új automatizmusokat kell beépíteni, így kezd minden egyre könnyebbé válni, de biztos vagyok benne, hogy vasárnap délutánra még jobb leszek itt Barcelonában, mint amilyennek most érzem magam. Ez egy természetes fejlődés.”
Arra a kérdésre, hogy mi változott szombatról vasárnapra, hogy akkorát javult a teljesítménye az időmérőről a futamra, így felelt a kétszeres F1-es világbajnok: „Semmi. Alapvetően talán az egész hétvégén a szombati időmérőn mutatott teljesítmény volt egyedül az, ami nem volt elég jó. Nincs világos válaszunk arra a teljesítményre, hiszen jók voltunk a szabadedzéseken és a futamon is, csak az időmérőn nem mentem jól. Próbáljuk alaposabban kivizsgálni ezt, főleg Barcelona és Monaco miatt, ahol kiemelten fontos a kvalifikáció, így jó lenne, ha tiszta szombatunk lenne, s így jobb rajthelyről indulhatnánk.”
A két év kihagyás miatt Alonso 2018 óta először fog rajthoz állni hazai pályán, a barcelonai Circuit de Catalunyán – ennek természetesen örül, azt viszont sajnálja, hogy kevés szurkoló lesz a helyszínen: „Mindig különleges érzés, számos jó emléket hoz elő. Mindig óriási a támogatás a szurkolóktól, akik sajnos most csak limitáltan lehetnek jelen. Mindannyian remekül ismerjük ezt a pályát, hiszen hosszú évek óta a naptár része és általában itt vannak a téli tesztek is. Idén más a helyzet, hiszen Bahreinben volt a teszt, így nem igazán tudjuk, hogyan fognak teljesíteni ezek az autók itt Barcelonában. Kicsit szomorú, hogy nem lesz olyan sok rajongó, de remélem, jó show-t tudunk produkálni a tv-nézőknek.”
Alonsót arról is faggatták, vannak-e olyan apróságok, amelyeket az Endurance-világbajnokságon vagy az Indy 500-on szerzett tapasztalataiból fel tud használni most a Formula-1-ben: „Mindig vannak dolgok, amiket át lehet ültetni más filozófiájú versenyszakágból. Az év elején is mondtam, hogy a WEC-ben és Daytonában az endurance-versenyzés során tapasztalt csapatmunkát hasznos volt átültetnem, sokkal közelebbi a kapcsolatunk a csapattársammal és a csapattal. Nagyobb az adatmegosztás és a csapatmunka, mint bármikor a karrierem során. Emellett pilótaként is vannak dolgok, amikkel más kategóriákban találkozunk: az IndyCarban például ott vannak az újraindítások, s mivel az utóbbi években az F1-ben is egyre több a biztonsági autós fázis, ez a tapasztalat is jól jöhet.”
Válasza végén az Alonso mellett ülő honfitársa, Carlos Sainz rákérdezett, hogy a Dakarról, ahol a spanyol tavaly indult – s ahol Sainz apja háromszoros győztes –, tud-e bármit hasznosítani, mire a 40. életévét idén júliusban betöltő versenyző nevetve azt mondta, hogy „nem sokat”, bár az imolai esőben hasonlóan túlélő üzemmódba kellett kapcsolnia, mivel a látási viszonyok arra emlékeztettek, mint amikor a sivatagban valakinek a homokfelhőjében kellett vezetnie.