DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Miért rejtegeti a Red Bull az új autóját?

A héten bemutatta és pályára is vitte 2021-es modelljét a Red Bull, a csapat mégis mindent megtesz arról, hogy a legkevesebbet mutassa meg az RB16B-ből. Vagy rejtegetnek valamit, vagy szándékosan tévesztik meg a konkurenciát.

Negyedikként a csapatok sorában a Red Bull bemutatta idei versenygépét, az RB16B-t, amely felületes pillantásra a megtévesztésig hasonlít elődjére, az RB16-ra, amellyel a szabályok alapján a konstrukció közel 50 %-a megegyező. A tavalyi ezüstérmes csapat különösen fukar volt, ellentétben a korábban bemutatót tartó McLarennel, Alpha Taurival és Alfa Romeóval: mindössze kettő stúdiófotót tett közzé a modellről, egyet szemből és egyet féloldalról.



A bemutatót követő nap, szerdán Max Verstappen és Sergio Perez Silverstone-ban bejáratta az új versenygépet filmforgatási nap keretén belül. A Red Bull elárasztotta fotókkal médiaoldalát, de ha alaposan átnézzük őket, azt látjuk, hogy az eseményen készült 76 képből egyetlen sem ábrázolja az RB16Bt-: a pályán készült fotókon mind a 2019-es RB15 van, amely szintén mozgásban volt. Ugyanez a helyzet a másfél perces videóval, amely a „Max Verstappen és Sergio Perez vezeti az RB16B-t Silverstone-ban” címet viseli: éppenséggel csak az RB16B nem szerepel benne, a közeli képeken a korábbi autót látjuk.

A szaksajtóban meg is indult a találgatás: a Red Bullnak rejtegetnivalója van? A csapat nem titkoltan szeretné legyőzni a Mercedest a szabályok biztosította szűkebb mozgástér ellenére is, így feltételezhető, hogy ha jelentős újítás pattant ki Adrian Newey-ék fejéből, azt szeretnék takargatni, amíg csak lehet.

A csapattagok beálltak egy közös képre az autóval – a 2019-essel

Az angol nyelvű Motorsport.com elemzése szerint a Red Bullnak a hátsó részen lehet titkolnivalója: a stúdiófotókon ez a rész szándékosan el lett sötétítve. Itt található a hátsó felfüggesztés, ahol a Mercedes megoldására tértek át. A kipufogó és sebességváltó szekciója szintén tartogathat érdekes ötleteket, melyeket jobb védelmezni a nyilvánosságtól.

Az elemzés szerint még a padlólemez hátsó kerék előtti zónája lehet érdekes: erre a területre vonatkozóan módosultak az előírások, leszorítóerő-csökkenés érdekében. A csapatok nyilvánvaló célja, hogy ezt a csökkenést minimalizálják. Bármit is talált a Red Bull, mivel idén csak egyetlen közös tesztet tartanak a szezonnyitó előtt, a riválisoknak kevesebb idejük lesz megfigyelni és lemásolni a megoldást.

Persze van egy másik magyarázat is, emlékeztet a szakíró a Formula-1 ravasz világára: könnyen lehet, hogy a Red Bullnak semmilyen leleményes megoldása és rejtegetnivalója nincsen, egyszerűen a riválisok idegeivel játszanak a mostani titkolózással.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: