Az eredeti tervek szerint rekordszámú, 23 futamot láthatunk 2021-ben, azonban a koronavírus még mindig a legnagyobb tervezője az előttünk álló szezonnak, így egy átalakításon már át is esett az eredeti tervezet.
A szezonnyitónak hagyományosan otthont adó Melbourne ugyanis már zsinórban másodszor esik el ettől a státuszától, jelen állás szerint novemberben rendezik majd meg az Ausztrál Nagydíjat, ahogyan a kínai versenyhétvégét is a szezon záró futamai közé helyezték át.
Jó hír, hogy Imola 2021-ben is a versenynaptár szerves részévé vált, azonban az már kevésbé, hogy a holland Formule1.nl értesülései szerint veszélybe kerültek az utcai pályák is, így Monaco, Azerbajdzsán és Kanada.
Ennek legfőbb oka az lehet, hogy már hónapokkal a verseny előtt megkezdődnek a lezárások és az átépítések a verseny érdekében, aminek jelentős anyagi vonzatai vannak és valószínűleg egyik helyszín sem szeretne hoppon maradni a korlátozások miatt.
Azonban sorban állnak a beugrásra készen álló pályák az esetleges megüresedett helyekért, a tavaly bemutatkozó Mugello vagy a visszatérő Isztambul és Nürburgring is szívesen átvállalná ezt a „terhet” a hírek szerint. A Formula.hu információi szerint a fennmaradó hely, amely eredetileg a Vietnámi Nagydíjé lett volna és továbbra is üresen áll május 2-i dátummal, valószínűleg Portimaóé lesz.