A Honda kiszállásával és a következő generációs erőforrások bevezetésének közeledtével válaszút elé került a Formula-1, aminek el kellett döntenie, milyen motorokkal kívánja folytatni a versenyzést. Felmerültek egészen radikális ötletek, például a hidrogén- és az elektromos hajtás, de a választás végül a már jól ismert hibridek következő generációjára esett. A sorozat közleményben részletezte terveit a jövővel kapcsolatban.
"Fontosnak tartjuk, hogy a sport leglátványosabb eleme fenntartható legyen, és hasznára váljon a világnak. A Földön fellelhető 1,1 milliárd járműből 1 milliárd belsőégésű motorral szerelt. Hisszük, hogy ezeket a szénkibocsátás csökkentése felé terelhetjük. Az is meggyőződésünk, hogy a jövő technológiáit tekintve nem egyetlen járható út áll előttünk, és az alternatív üzemanyaggal működő hibrid erőforrások az autóipar és a sport számára is jelentős hatással bírnak majd" - idézte a Motorsport.
Az F1 és az FIA egy szakemberekből álló gárdával vizsgálja az alternatív üzemanyagok felhasználhatóságát a jövő hajtásláncaiban. "Ez a csoport később gyártók, független kutatócsoportok és energiaszolgáltatók képviselőivel bővül."
Arról is szó esett, hogyan csökkentik már most az F1 szénkibocsátását. Mint kiderült, jelentősen átalakult a közvetítések lebonyolítása. A stáb körülbelül harmada Londonból látja el a feladatát, így jóval kevesebb embert és felszerelést kell kiutaztatni a versenyekre. Emellett 2021-től az F1 és az FIA célja, hogy drasztikusan lecsökkenjen a paddockban és a bokszokban fellelhető egyszerhasználatos palakok és evőeszközök mennyisége.
Az F1 elkötelezett amellett, hogy 2030-ra teljes mértékben karbonsemlegessé váljon.