DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Több kerékcserével lehetne izgalmassá tenni az F1-et?

A Red Bull-csapatfőnök Christian Horner szerint ezzel lehetne elkerülni, hogy olyan unalmas futamokat láthasson a közönség, mint amilyen a Belga GP volt. Michael Masi szerint ez nem feltétlenül igaz.

A valóban nem túl mozgalmas Formula-1-es Belga Nagydíj után megint felerősödtek az unalmas versenyekkel kapcsolatos kritikus hangok. A dobogón végző Max Verstappen is úgy nyilatkozott, hogy nem volt túl érdekfeszítő számára a spái futam, amelynek második szakaszában a pilótáknak a gumikra kellett vigyázniuk a biztonsági autós fázis miatti korai cserék okán. Még a futamgyőztes Lewis Hamilton is azt mondta, hogy nem élvezi az ilyen típusú versenyeket, inkább szeretné az etapok során végig nyomni.

verstappen-pit-belgagp-redbull



Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint az lenne a megoldás, ha az F1 el tudná érni, hogy minden nagydíjon legalább két kerékcserét kelljen teljesíteni: „Szerintem az egykiállásos versenyek mindig unalmasak” – idézi őt a Motorsport.com. „Úgy gondolom, két vagy három kiállásra lenne szükség, szerintem az a sorrendet és a stratégiákat is felkavarná. Mindig is láthattuk, hogy az egykiállásos futamok, ahol a pilóták megpróbálják óvni az abroncsokat, nagyon kemények. Úgy vélem, nagyobb változatosságra van szükség a stratégiák terén, hogy megkavarodjanak az autók.”

Arra a kérdésre, hogy ezt úgy lehetne-e elérni, hogy a Pirelli agresszívebb lenne a keverékválasztások során, így felelt Horner: „Egy ideális világban. Szerintem a legalapvetőbb dolog, amit el kell érnünk, hogy nőjön a versenyen használható taktikák száma. Gyakorlatilag mindenki az egy kiállást választotta itt. Ez pedig sosem fog izgalmas nagydíjat eredményezni.”

Michael Masi versenyigazgató szerint viszont nem feltétlenül van összefüggés a két dolog között: „Szerintem talán kicsit kemény összekapcsolni az egykiállásos és az unalmas versenyeket, mert láttunk már elég izgalmas egykiállásos futamokat is. Ugyanígy láttunk unalmas és izgalmas kétkiállásos versenyeket is. Szóval ilyen szempontból nem feltétlenül támogatom az elképzelést. De persze az FIA közösen a Pirellivel, az F1-gyel és a csapatokkal, valamint természetesen a pilóták visszajelzései alapján együtt dolgozik azon, hogy minden évben megfeleljünk bizonyos kritériumoknak, és az sem titok, hogy a Pirelli is szorosan együttműködik minden féllel. Mario Isola 4-5 versenyzői megbeszélésen is megjelenik évente, hogy helyzetjelentést adjon a pilótáknak és a csapatoknak arról, hol is áll a Pirelli és mit keresnek. Szóval továbbra is együtt fognak dolgozni a felek, hogy olyan gumink legyen, ami megfelel ezeknek a céloknak.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: