Hosszú évek óta a Red Bull egyik jellemzője a meredek hosszirányú dőlés (az angol szaknyelvben „high rake”), amelyet számos csapat lemásolt. 2020-ban azonban eljutottunk odáig, hogy ez a koncepció tévút lehet, pontosabban nem érdemes kitartani mellette a jövőben, mert elérte potenciálja maximumát: a meredek hosszirányú dőlésnek tulajdonítják az RB16 gyakori egyensúlyi problémáit.
A koncepció egyik követőjénél, a McLarennél már számításba vették, hogy áttérnek a kisebb hosszirányú dőlésre („low rake”), mert abból hosszabb távon nagyobb leszorítóerő aknázható ki. A Red Bullnál viszont kitartanak a filozófia helyessége mellett:
„Foglalkozunk vele, de mivel Newey abban hisz, hogy ez a leghatékonyabb megoldás, egyelőre kitartunk mellette” – mondta el az Autosport szaklapnak Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója. „Max (Verstappen) az első háromban van, lekörözi a mezőny többi részét, ami azt jelenti, hogy ez a koncepció nem lehet tévedés. Hiszünk benne, a technikai igazgatónk pedig azért van, hogy kijelölje az irányt.”
Az osztrák szakember hozzátette, a Red Bull többször megcsillogtatta már műszaki személyzete rátermettségét a szezonban: „Az egész csapat fel van tüzelve. Amit Magyarországon csináltunk, mikor meg kellett javítani az autót, hihetetlen volt. Spanyolországban három kiállást teljesítettünk két másodperc alatt. Pillanatnyilag mindenki fel van tüzelve” – mondta Marko.