DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Két korábbi helyszín pótolhatja Vietnámot

Sajtóértesülések szerint egyre kisebb az esélye, hogy ellátogasson Hanoiba és a Távol-Keletre az F1-es mezőny, így Jerez vagy Isztambul – esetleg mindkettő – töltheti be a novemberi rést a naptárban.

Eddig hivatalosan 13 fordulót jelentett be a koronavírus-járvány miatt átalakított 2020-as versenynaptárból a Formula-1 (ebből ötöt már le is futottak), így a menetrend egészen a november 1-jei, Imolában sorra kerülő Emilia-Romagna-i Nagydíjig ismert. Az is biztosra vehető, hogy a szezon december első felében Bahreinben és Abu Dhabiban zárul, sőt előbbi helyszínen lehet, hogy két versenyt is rendeznének, ezzel pedig már 15-16 futamnál tartanánk, amellyel elérnénk a tv-s jogdíjak miatt kritikus számot.

f1-jerez-dppi



Így azonban novemberben rés maradna: ezt eredetileg egy ázsiai túrával akarta betömni az F1 vezetése, de úgy hírlik, erre egyre kevesebb az esély. Noha hivatalosan még nem törölték a Kínai Nagydíjat, a helyi hatóságok bejelentették, hogy idén már semmiféle nemzetközi sporteseményt nem rendeznek, amely nem a 2022-es pekingi téli olimpiával kapcsolatos. Maradna a vadonatúj Vietnámi Nagydíj, ám egyetlen versenyért nem érné meg a Távol-Keletre utazni: így került a képbe Sepang esetleges visszatérése, a maláj helyszín viszont a hírek szerint visszautasította a lehetőséget. Emellett a járványhelyzetet eleinte egyik legjobban kezelő Vietnámban is elkezdtek romlani a számok, így Hanoi idei bemutatkozására is egyre kisebb a sansz.

Az általában jól értesült Racefans.net és a BBC egybehangzó értesülései szerint a Formula-1 vezetősége újabb két korábbi – európai vagy „kvázi európai” – helyszín beugrasztásával oldaná meg a problémát. Az Isztambul Park potenciális visszatéréséről már beszámoltunk: az F1-et 2005 és 2011 között vendégül látó török pálya ráadásul nyitott is lenne a rendezésre. A másik opció pedig a sajtóhírek szerint Jerez lehet, ahol szintén rendeztek már néhány futamot, legutóbb az emlékezetes 1997-es idényzárót (tesztet azóta is tartották már az andalúz pályán).

A november közepi időjárási viszonyok a spanyol pályát hozhatják inkább helyzetbe, de amúgy mindkét országban eléggé kérdéses most a helyzet a koronavírus kapcsán. A pletykák szerint egyébként opció lehet, hogy csak Jerez vagy csak Isztambul kerül be a naptárba, de az is, hogy mindkettő – vélhetően ettől függhet, hogy végül egy vagy két bahreini verseny lesz-e. Ha pedig két plusz novemberi viadal lenne és Bahreinben is duplázna a mezőny, úgy akár végül a korábban kívánságként megjelölt 15-18-as versenyszám felső határát is elérhető az idei állomások száma.

Érdekesség, hogy miközben még a 2020-as menetrendet sem véglegesítették, Chase Carey a napokban már a jövő évi versenynaptárral kapcsolatban is nyilatkozott: a Formula-1 ügyvezetője úgy fogalmazott, hogy igyekeznek „normál” kalendáriumot összeállítani, és közel is járnak ahhoz, hogy az utolsó simítások is megtörténjenek, de egyfelől egyelőre az idei szezonra koncentrálnak, másfelől tisztában vannak vele, hogy a pandémia még áthúzhatja a terveiket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: