Ha csak a futam alatti és utáni megnyilvánulásokra hagyatkozunk, a 70. Évfordulós Nagydíjon mélypontra juthatott Sebastian Vettel és a Ferrari kapcsolata. A négyszeres világbajnok a maranellóiak stratégiáját kritizálta, értelmetlennek nevezve azt, Mattia Binotto csapatvezető erre reagálva viszont a verseny eleji megpördülését citálta elő a németnek.
Felmerülhet, hogy a megromló viszony akár korai búcsút is eredményezhet a 2020 végén mindenképp távozó Vettel részéről, és bár az nem feltétlenül erre utal, hogy Binotto szerint akár új karosszériát is biztosítanának pilótájuk számára, az ex-F1-es Jolyon Palmer szerint ez bőven benne van a pakliban:
„Nem tudom, hogy teljesíti-e az egész szezont a Ferrarival” – mondta el a jelenleg szakértőként ténykedő korábbi versenyző a BBC Five Live Chequered Flag című podcastjében. „Nem is versenyről versenyre, hanem napról napra egyre mérgezőbb közöttük a kapcsolat. Alapvetően nagyon rosszul teljesít Leclerc-hez képest, aki jelenleg az aranyfiú a Ferrarinál. Leclerc a második évét tölti náluk, de már az elsőben is túlszárnyalta Vettelt. Elég hosszú és jövedelmező szerződést kötött velük, és egyértelműen őt tekintik a fő embernek, akivel előre akarnak haladni.”
„Vettel eközben elhagyja a csapatot, és pillanatnyilag azért is küzdenie kell, hogy pontokat szerezzen. Négy versenyen épp csak a pontszerző zóna végén vagy közelében végzett, és egyedül Magyarországon mutatta annak jelét, hogy épkézláb mennyiségű pontot szerezzen – de még akkor is kétszer lecsúszott a pályáról. Vettel úgy hiszi, valami gond van az autóval, ez egyértelmű volt a futam utáni nyilatkozataiból, és ezért egyre csúnyábbá válik a viszony közöttük.”
A korábbi Formula-1-es mérnök Marc Priestley mindezt azzal egészítette ki, hogy a Vettellel megromló viszony csak a jéghegy csúcsa lehet a Ferrarinál: eleve mérgező a környezet a csapaton belül, így sokkal mélyebb problémákra utalhat az, ami a német körül történik.