DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
F1

Binotto elmondta, miért gyenge az idei Ferrari

A maranellóiak csapatfőnöke Spielbergben elárulta: nem egyeztek a pályán tapasztalt adatok a tervezőasztalon látottakkal, ezért ment félre az idei versenygépük aerodinamikai csomagja.

Az már a téli teszteken is egyértelműnek tűnt, hogy a 2020-as Ferrari nem sikerült a legjobban, s ezt egyelőre az Osztrák Nagydíj szabadedzései is igazolni látszanak. Mattia Binottót természetesen erről is kérdezték a két tréning között tartott sajtótájékoztatón: a csapatfőnök elmondta, a gyenge teljesítményt elsősorban korrelációs problémák okozzák, azaz a pályán nem ugyanazokat az adatokat tapasztalják, mint az aerodinamikai csomag tervezése során.

leclerc-ferrari-dppi



„A téli teszteken nem úgy teljesített az autó, ahogy arra számítottunk. Nem ugyanazt produkálta az autó a pályán, mint a tervezés során, szóval nem volt egyezés a tervezőasztal és a pálya között” – idézi Binottót a Motorsport.com szaklap. „Nyilvánvalóan először ezt kell megértenünk. Ezt a folyamatot már akkor megkezdtük, amikor visszatértünk a gyárba, a karantén ideje alatt viszont ez nem volt lehetséges. Úgy vélem, rájöttünk, hogy főként az aerodinamikai szempontjából volt néhány korrelációs probléma.”

„Igazából próbáltuk a projektet abba az irányba hajtani, hogy több leszorítóerőt nyerjünk, ami tavaly a fő gyengeségünk volt” – mutatott rá a Scuderia F1-es főnöke. „Úgy gondolom, végül az, amit kifejlesztettünk aerodinamikailag, az túl gyenge lett a pályán.”

Binotto hozzátette: a két hét múlva esedékes Magyar Nagydíjra tervezett újítási csomag csupán az első lépés lesz, és reméli, hogy a megfelelő irányba állíthatják az idei versenygép fejlesztéseit.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: