DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Az FIA szerint biztonságos a DAS

Az F1-et ellenőrző szövetség meggyőződése, hogy a Mercedes trükkös kormányzása semmilyen veszélyt nem rejt magában. Ennek ellenére a Ferrari hivatalos álláspontot kér az FIA-tól.

A Mercedes révén a napokban új mozaikszót ismert meg a Formula-1 közönsége. A címvédő csapat egy forradalminak nevezhető rendszert épített autójába, amivel menet közben változtatható az első kerekek széttartása. Azt még nem lehet tudni, pontosan mekkora előnye származik az istállónak a megoldásból, de az biztos, hogy nagy port kavart a bevezetése. Eleinte sokan megkérdőjelezték a szabályosságát, és azt is, hogy egyáltalán biztonságos-e. Az FIA korábban már kijelentette, egyértelműen legális megoldásról van szó, és úgy tűnik, egyéb kifogásuk sincs vele.

merc-2020-teszt2



„Az FIA számára a biztonság az első és legfontosabb” – nyilatkozta a Motorsport megkeresésére az F1 versenyigazgatója, Michael Masi. „Mindenkit megnyugtathatok, hogy minket leginkább ez érdekel, és nem kérdés, hogy biztonságosnak minősül.”

A Renault sportigazgatója szerint az F1-es csapatok egyébként sem építenének olyan eszközt az autóba, ami veszélybe sodorhatja a pilótákat. Szóba került az úgynevezett F-csatorna is, amely működtetéséhez régebben a pilótáknak egy kézzel el kellett engedniük a kormányt. „Nem merülhet fel kétség, ha a pilóta mindkét kezét a kormányon tartja. Az F-csatornával kapcsolatban azért aggódtak az emberek, mert a pilóták egy kézzel vezettek, de biztos vagyok benne, hogy nem olyan rendszerről van szó, ami veszélyes.”

Annak ellenére, hogy a Mercedes megoldása szabályos, az FIA máris kiadott egy módosítást a 2021-es szabálykönyvhöz, ami megtiltja a hasonló rendszerek alkalmazását.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: