A nap legnagyobb sztoriját mindenképpen a Mercedes mozgó kormánya és azzal mozgatott első tengelye jelentette, amellyel kapcsolatban mindenki rögtön azt találgatta, hogy vajon mennyire szabályos - a Mercedes szerint természetesen az, James Allison azt mondta, hogy az FIA-val is beszéltek a dologról és rendben van a szerkezet.
A riválisok persze nem akarják ezt ilyen könnyen elfogadni, a Red Bull részéről dr. Helmut Marko beszélt a dologról az Auto Motor und Sportnak. "Ha ezt aktívan változtatjuk vezetés közben, akkor a gumi aszfalttal érintkező része is változik. Ez viszont tiltott, mivel az eszköz így úgy viselkedik, mint a korábban már betiltott aktív felfüggesztés" - mondta el tömören a véleményét Marko.
"Innentől kezdve az autó hasmagassága is megváltozik, még ha csak nagyon kis mértékben is" - tette hozzá a Red Bull tanácsadója. Sokak szerint viszont nem a felfüggesztés aktív, hanem a kormányösszekötővel idézik elő a változást, ezért ez a szabálykönyv jelenlegi szó szerinti értelmezése szerint egyértelműen legális.