2019 első harmadában kevesebbet beszélhettünk a hatszoros világbajnok brit ász zsenialitásáról, mivel a Mercedes olyan hatalmas mértékben ellépett a legfőbb riválisoktól, hogy nem nagyon kellett megszakadnia a folyamatos kettős győzelmekért. Nyár óta azért láthatóan feljött a Red Bull és a Ferrari, sőt, a legtöbb szakértő szerint Szingapúr óta a vörös istálló át is lépett Toto Wolffék gárdáján.
Austinban ugyan nem ez a kép rajzolódott ki, mivel a biztató időmérőt követően pocsék versenytempóval rukkolt elő a Scuderia, Sebastian Vettel autója például már a rajt pillanatától egyértelmű technikai hibával küzdött, majd néhány kör múlva meg is adta magát. De Charles Leclerc-nek sem volt semmi köze az élmezőnyhöz.
A kvalifikáció Lewis Hamiltonnak sem sikerült valami fényesen, utána azonban remekül küzdött, mindent megpróbált, hogy az ötödik helyről végül megnyerhesse a versenyt, ismét ellentmondott saját csapatának is (már nem először), de végül fejet kellett hajtania Valtteri Bottas előtt, aki frissebb gumikkal utolérte és végül meg is előzte. A Ferrarin belüli belső csatározás egyébként egész évben eleve Hamilton malmára hajtotta a vizet és ha ez jövőre is folytatódik, akkor ismét a brit jöhet ki győztesen, mivel a Mercedesnél teljesen egyértelmű a hierarchia.
A második hely is bőven elég lett volna a britnek újabb világbajnoki címének bebiztosításához, de folyamatosan azon gondolkodott, hogyan tudná megnyerni a futamot, nem akart belenyugodni az ezüstérembe. „Az ötödik helyről rajtolva feljönni másodiknak kiváló eredmény, a legtöbb versenyző úgy gondolta volna, hogy rendben van, remek napot zártam. De megint láthattuk Hamilton mentalitását, miszerint bármilyen áron nyerni akar, ez is mutatja, mennyire éhes a sikerre. Tette ezt úgy, hogy Austinban a világbajnoki cím szempontjából teljesen irreleváns volt, hogy nyer-e, vagy második lesz” – elemezte a helyzetet Jolyon Palmer, a BBC szakértője.
„Nem először tapasztalhatjuk, hogy amikor vesztésre áll, nem nyugszik bele. Kérdezgette mérnökeit, hogyan lenne esélye megnyerni a futamot és éppen mennyi a távolság közte és Valtteri Bottas között. Amikor kihívták kerékcserére, megint ellenszegült csapata kérésének és egy újabb körön át kint maradt, ezzel is megpróbálva felvenni a harcot csapattársával” – tette hozzá Palmer.