DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Palmer: Verstappen megásta a saját sírját

A két éve még az F1-ben versenyző brit számára érthetetlen Max Verstappen viselkedése az időmérő után, mivel a telemetria szerint igenis elemelte a lábát a gázról. Időnként csendben kell lenni.

Váratlanul könnyedén szerezte meg az első rajtkockát a Red Bull-Honda holland pilótája Mexikóban, ám nem sokkal utána egy büntetés miatt el is veszítette azt. A Q3 utolsó gyorskörén Valtteri Bottas alaposan összetörte Mercedesét az utolsó kanyarban, így akik utána érkeztek, mind el kellett, hogy vegyék a gázt. A versenybíróság szerint Verstappen szabályt szegett azzal, hogy a sárga zászló ellenére nem lassított, így háromhelyes rajtbüntetéssel sújtották. A sajtó Hamilton dicsőítésén kívül leginkább a holland érthetetlen megjegyzéseivel foglalkozik az elmúlt napokban.

A történetnek három érdekessége is van. Az egyik, hogy a hétszeres futamgyőztes már a korábbi idejével is első maradt volna, a másik, hogy Lewis Hamilton is javított Bottas csattanása után (ezen kicsit be is rágott utólag Verstappen, hogy a britet miért nem büntették, ha őt igen).

A harmadik pedig, hogy Jolyon Palmer megnézte a telemetria adatait és a holland egy kicsit elemelte a gázról a lábát az ominózus ponton, utána viszont az ellenkezőjével kürtölte tele a sajtót. Valószínűleg ezzel tette magának a lehető legrosszabbat. A hátrébbról rajtolás utána láncreakciót indított el, amely végül egy hatodik helyezést eredményezett Verstappennek.

„A pilótafülkében valószínűleg úgy gondolta, hogy Bottas karambolja a pole-pozíciójába kerül Maxnek, mivel a riválisok majd javítani tudnak, ő pedig nem. Ez az egyetlen gondolatmenet, aminek értelme is lenne, de a Red Bull a csapatrádión át segíthetett volna pilótájának” – magyarázta Palmer a BBC Sportnak adott elemzésében.

Palmer szerint is döntő szerepe volt a büntetésben a felesleges nyilatkozatoknak


„A csapat biztosan látta, Verstappen viszont nem kellett, hogy tudatában legyen a csattanásnak, ezért nyomhatta a gázt a sárga jelzés ellenére is. Ez viszont nem menti fel a hollandot, akinek tudnia kellett volna, hogy el kell venni, úgy, ahogy előtte Sebastian Vettel is tette.”

Verstappen autójának telemetriai adatai egyértelműen azt jelzik, hogy a kör végén elvette lábát a gázról egy időre, de az edzést követő nyilatkozatai kifejezetten ráirányították a figyelmet tettére, miközben első reakcióként a versenybíróság is azt jelezte még, hogy nincs szükség külön vizsgálatra.

„Számomra meglepő, de nagyon úgy tűnik, hogy a médiában mondott felesleges kommentjei vonták magukkal végül a vizsgálatot. Ez volt az a pillanat, amikor Verstappen megásta a saját sírját és szinte kikényszerítette magának a büntetést. Ezek után ugyanis az FIA keze meg volt kötve, nem maradt más választásuk, mint még inkább megvizsgálni az utolsó körét és megbüntetni a Red Bull pilótáját” – mutatott rá Palmer.

Alighanem ezt nevezhetjük hatalmas öngólnak, bár Michael Masi versenyigazgató utólag igyekezett leszögezni, nem a sajtónak elejtett mondatai miatt indult vizsgálat Verstappen ellen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: