DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A Haasnak nagyon sokba kerül az idei gyengélkedés

Mélyen az elvárások alatt teljesít idén a Haas-Ferrari, a jó kezdetet látványos visszaesés követte. A főszponzor már távozott, jövőre pedig sokkal kevesebb pénzre számíthatnak idei produkciójuk miatt.

2018-ban az egyik legkellemesebb meglepetést a Haas istálló feltűnő javulása okozta a száguldó cirkuszban. Bár több peches hétvégéjük is akadt, amikor a kitűnő teljesítményt nem sikerült pontokra váltani, összességében a tabella ötödik helyén végeztek, nem sokkal lemaradva a negyedik pozíciót megszerző Renault-tól.

A téli tesztek és Melbourne után úgy tűnt, semmi probléma, a Haas idén is harcban lehet a negyedik helyért. A folytatás azonban rettentő gyengére sikeredett, az istálló mindössze huszonnyolc egységet szerzett eddig, ami a tavaly év végéig gyűjtött kilencvenháromhoz képest óriási visszaesés. A formát tekintve legjobb esetben is a tavalyi termés felét szerezhetik meg (de inkább annyit sem). A pilótapároson azonban nem változtatnak jövőre sem.

Jelenleg a kilencedik helyen tanyázik a Haas a tabellán és reálisan legjobb esetben is a nyolcadik hely fogható már, tehát borítékolható a pénzdíj megcsappanása az idei évhez képest. A csapatfőnök már számol is azzal, hogyan oldják meg ezt a nem kismértékű visszaesést a bevételeket tekintve.

A Haasnál jövőre kevesebb pénz áll rendelkezésre


„Problémát jelent, igen. Ahogy mindig mindenkinek, ha ekkora mennyiségű pénzt veszít egyik évről a másikra. Erősen gondolkodnunk kell, hogyan foltozzuk be a lyukakat, minden feleslegesen kidobott pénzmennyiséget le kell faragnunk jövőre” – ecsetelte véleményét Günther Steiner.

„A gond nem olyan mértékű, hogy a létünket fenyegesse, de az is biztos, hogy nem lehet egy kézlegyintéssel elintézni, hogy áh, nem számít. Valahol a kettő között lesz a veszteségünk és tudhatjuk, hogy sosem jó dolog, ha hirtelen jócskán kevesebb pénzzel gazdálkodhat egy istálló.”

Az utóbbi hónapokban többször is két különböző aerodinamikai csomagot használt és fejlesztgetett a két pilóta a versenyhétvégéken. De nem vált kifizetődővé. „Abszolút így van. Nagyon drága mulatság, főleg, hogy nem nyerünk vele igazán semmit, tehát kárba veszett összeg. De úgy vélem, mostanra tanultunk ebből. Tudom, hol állunk és mit ne tegyünk. Biztosnak kell lennünk abban, hogy a jövő évi versenyautóval nem történik meg ugyanez a probléma. De legalább felismertük a gondokat és ez az alapja mindenféle fejlesztésnek. Már tudjuk, mi okozta a teljesítményünk visszaesését” – mutatott rá Steiner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: