DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

A Ferrarié a legjobb autó Hakkinen szerint

Szingapúrban kiderült, hogy nem csupán motor, hanem – a fejlesztéseknek köszönhetően – teljes csomag terén is a Ferrari a legversenyképesebb, vélekedik a kétszeres világbajnok. Szerinte is érdeke volt a csapatnak, hogy Vettel végre nyerjen.

Zsinórban három Ferrari-győzelem, kettő Spában és Monzában, két lóerőpályán, egy a jellegében teljesen különböző Szingapúrban. Gyorsan eljutottunk oda, hogy a nyári szünet előtt egyetlen versenyt sem nyerő SF90-t a mezőny legjobb autójának nevezzék. Nem is akárki, hanem egy kétszeres világbajnok, Mika Hakkinen.

„A Ferrari lendületben van, Szingapúr annak bizonyítéka volt, hogy már tényleg az olasz csapaté a legjobb autó a Formula-1-ben. Spa és Monza csak a puszta sebességről szólt, Szingapúrnak azonban elvileg másként kellett volna alakulnia. Hepehupás pálya sok irányváltással és lassú kanyarokkal, így itt sokan arra számítottak, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing fog harcolni egymással. A Ferrari azonban mindenkit meglepett, talán még saját magát is” – írta szokásos véleménycikkében Hakkinen az Unibetnek. Az írás is a „Már a Ferrarié a legjobb autó a Formula-1-ben” címet viseli.



„A Ferrari dominált Szingapúrban. Előtte sem fért hozzá kétség, hogy motoruk messze a legerősebb, a szingapúri eredmény azonban megmutatta, hogy az autó teljes egészében is jól működik. Úgy tűnik, az új fejlesztések beváltak, a világbajnokság éllovasa, Lewis Hamilton pedig hirtelen arról beszél, nehéz lesz legyőzni a Ferrarit a hátralevő helyszíneken.”

„Az, hogy a Mercedes még a dobogóra sem állt vasárnap, sokként ért” – beszélt a pontversenyt magasan vezető istálló gyengélkedéséről. „Nem csupán a Ferrari, de Max Verstappen is szenzációs versenyt teljesített a Red Bull és Honda számára, hogy végül harmadik helyen szelje át a célvonalat.”

Az 1998-as és 1999-es szezon világbajnoka két hete még arról írt rovatában, hogy Sebastian Vettelnek sürgősen nyernie kell, ha helyre akarja állítani a becsületét. A finn azok táborába tartozik, akik szerint a Ferrari tudatosan segítette elő a német győzelmét, hogy visszahozza önbizalmát.

„Vita zajlik arról, hogy Sebastiant utasítani kellett volna-e, hogy visszaadja a vezető helyet Charles-nak, de egy győzelem nélküli év után egyértelműen fontos volt számára, hogy elöl maradjon és megszerezze az elsőséget. Talán a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto úgy érezte, hogy Charles két sikere után egy győzelem Sebastiannak egyensúlyba hozná a csapatot, motiválná Sebastiant, és elősegítené, hogy az istálló előre haladjon. Az egy-kettes győzelem volt a végső cél, és úgy tűnt, a Ferrari nem bánta, milyen sorrendben végeznek” – fejtegette az 50 éves Hakkinen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: