Múlt hónapban első alkalommal állították szélcsatornába a Formula-1 2021-es szezonjára modellezett versenyautó 50%-os mását, amellyel a szabályalkotók a drasztikusan átalakított aerodinamikai előírások végeredményét tesztelték. Az ott kapott számokon felbátorodva tovább dolgoztak a versenyzésre alkalmasabb autók megformálásán.
A Formula1.com ma közölte, hogy a korábbi videón látott első és hátsó szárny dizájnja „megváltozott”, egyben „elegánsabb” lett. A csapatok hétfőn megkapták az ezekről készült fotókat, nyilvánosságra viszont még nem hozták azokat.
Az FIA két szakembere, Pat Symonds és Nicolas Tombazis felelt az elemek átdolgozásáért, amelyek ahelyett, hogy egyenesek lennének, „futurisztikus ívet” rajzolnak ki. A két méter széles vezetőszárny véglapjai „drámaian, egy utasszállító repülőgép szárnyának végéhez hasonlóan” felfelé csúcsosodnak ki. Ezt az elemet a csapatok szabadon fejleszthetik majd. A hátsó szárny szélesebb lett. További módosítások közé tartozik a megnövelt hasmagasság, az átrajzolt a padlólemez, a „körülbelül 25 milliméterrel” alacsonyabbra húzott orrkúp, valamint a tágasabbra szabott pilótafülke.
A szakemberek által Limának keresztelt modellre októberig további tesztek várnak, ekkorra véglegesítik a 2021-re szánt aerodinamikai szabályokat.