DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Brawn tisztázta, lesz-e fordított rajtrács jövőre

Az új formátumokat leghatásosabban élesben lehet kipróbálni, ezért 2020-ban néhány helyszínen kísérleti jelleggel változhat az időmérő edzés – mondta Ross Brawn.

Az elmúlt hetekben időmérőt váltó minifutamokról és fordított rajtrácsról olvashattunk sokat a F1-es sajtóban. A versenyzők véleményét is megkérdezték a megcserélt rajtsorrendről, amely a kvalifikációs futamra vonatkozna: senki sem támogatta az elképzelést, különösen nem Sebastian Vettel, aki úgy reagált, „nem tudom, melyik zseni találta ki.” A Formula-1 motorsportfőnöke, Ross Brawn a hírekre reagálva tiszta vizet öntött a pohárba.

„Az utóbbi napokban különböző kijelentéseket olvastam versenyzőktől és szakértőktől, elképzelésekre vonatkozva, melyek célja, hogy a versenyhétvége formátuma még látványosabb legyen. Hogy megpróbáljam tisztázni a helyzetet és elkerülni a félreértéseket, egyeztetések folynak arról, hogy 2020-ben a kvalifikációs formátum változtatásaival kísérletezzünk, azzal a céllal, hogy a nagydíjhétvége kevésbé kiszámíthatóvá váljon. Hangsúlyoznám a kísérlet szót, mert ez a lényeg, egy kis minta, amely meghatározza a jövő irányát” – idézi a Formula1.com Brawnt.



„Mindannyian tudatában vagyunk, hogy a jelenlegi kvalifikációs formátum izgalmas és látványos. Azonban az is fontos, hogy a verseny, a hétvége fénypontja, a lehető legjobb legyen” – magyarázta a szakember, miért akarnak a jól működő háromszakaszos időmérőhöz nyúlni.

Hogyan fog kinézni a gyakorlatban ez a kísérletezés? „Nem számít, mennyi szimulációt futtatunk le, nincs pontosabb mérés, mint amit a pálya tesz lehetővé. A Formula-1, a csapatok és az FIA tanulmányozza a lehetőséget, hogy kisebb számú forduló során módosított formátumot használjunk a következő szezonban. Mivel 2020-ra stabil sport- és technikai szabályok érvényesek, ez a tökéletes időpont ilyen kiértékelés elvégzésére” – folytatta Brawn, hozzátéve, hogy döntés egyelőre nem született, jelenleg pedig a részletek kidolgozása folyik. Megjegyeznénk, hogy Brawn megszólalásában egyszer sem szerepelt a „fordított rajtrács” kifejezés.

„Nem akarunk csak azért változtatni, hogy változás legyen, javítani akarunk a sporton, mert ahogy az autók fejlesztése esetében is, ha egyhelyben állunk, akkor fennáll a kockázata, hogy visszafelé haladunk” – tette hozzá Ross Brawn.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: