A szombati időmérőn Verstappen teljesítménye a közelében sem volt az előzetes elvárásoknak, így a holland pilóta csak a negyedik helyről rajtolva kezdte meg a futamot a szándékosan lassú tempót diktáló Leclerc mögött, akit Hamilton és Vettel követett. Akárcsak az élbolyból elsőként kiálló német, Verstappen is a korai kerékcserét választotta ugyanabban, a 19. körben.
A döntés végül mindkettőjük számára kifizetődő volt. Hamilton ugyanis hiába maradt kint tovább hét körrel, nem maradt rés egy jó visszatérésre a bokszkiállás után, és kieséses vagy ütközéses incidens sem sietett a segítségére a kerékcsere előtt. A brit pilóta így nemcsak Vettel és Verstappen mögé került, de a csapat beavatkozása nélkül Bottas is könnyen megelőzhette volna.
Verstappen a stratégiai húzásnak köszönhetően végül megtartotta a harmadik helyet Vettel és a kevésbé boldog Leclerc mögött, ám amikor arról kérdezték, lett volna-e esélye egy jobb eredményre, azt nyilatkozta: „Nem, csinálhatnék belőle egy hosszú történetet, de nem” – írja a grandprix247.com.
Helmut Marko szerencsére részletesebb magyarázatot adott, miért szenvedett Verstappen azon a pályán, ami elméletileg az RB15-nek kedvezett volna. A Red Bull tanácsadója az ORF-nek azt nyilatkozta:
„A szimulátor volt a probléma. Teljesen félrevezetett minket. A szimulátor a beállításaink alapja a hétvégére, tehát ha az nem megfelelő, akkor bajba kerülünk” – mondta. A Red Bull tanácsadója a rossz teljesítmény pontos okát is megadta: „A problémát az okozta, hogy a karosszéria beállításunk túlságosan merev volt, ami a stabilitás hiányával járt. A leszorítóerőnk is nagyon kicsi volt” – magyarázta Marko.
Christian Horner csapatfőnök hozzátette, egy külső tényező is hátráltatta a hollandot: „A kiállás után éppen Hülkenberg mögé ért vissza, ami időbe került neki. Enélkül talán ő is Leclerc elé került volna a bokszkiállás után” – mondta a vezető, ugyanakkor elismerte: „Rosszabb is lehetett volna, ha a Mercedes nem követi el a stratégiai hibát.”