DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

A Honda a Red Bullnál is készül a büntetésekre

A japán gyártó gőzerővel dolgozik legújabb fejlesztésein, amivel még jobb helyzetbe hozhatják a Red Bullt. Ennek azonban ára van, egy-két futamot fel kell áldozniuk, minden csere büntetéssel jár.

Elég komplikált helyzetben találja magát az energiaitalos istálló és motorszállító partnere. Az évad elejétől kezdve ugyan végig így számoltak, hogy háromnál több erőforrást használnak idén annak érdekében, hogy minél versenyképesebb egységgel állhasson elő a Honda. Mivel az évadnyitó óta Bakuban és Franciaországban is jelentkeztek frissített változattal, most már minden új motor rajtbüntetéssel jár.

Körvonalazódnak a tervek arra, hogy melyik versenyhétvégéken vállalják be a rajtrácson való visszasorolást, Szingapúrt például egyértelműen kizárnák ebből a körből, mivel ott győzelmi esélyekkel rendelkeznek. Legalább egy, de valószínűleg inkább két fejlesztett variáns kerül még idén a Red Bullokba és a Toro Rossókba. Az mindenesetre máris biztató, hogy a Spec-3 névre keresztelt verzió már öt futam óta teljesít hibátlanul a bikáknál.

Legalább egy, de valószínűbb, hogy két fejlesztett motorral rukkol elő még idén a Honda


„Folyamatosan beszélünk erről a csapatokkal, menet közben fogunk dönteni arról, hogy mikor kerüljön bevetésre a fejlesztett egység. Ebben a pillanatban még nem határoztunk erről, kissé komplikált a dolog. A pillanatnyi helyzettől és az időzítéstől is függ” – nyilatkozta Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója. Ha Monzát áldozza fel a Red Bull, akkor a Ferrarinak ott nyílhat a legnagyobb esélye idén végre futamot nyerni, mert akkor csak a Mercedesekre kell odafigyelniük az olaszoknak.

A japán gyártó jelenleg úgy gondolja, hat versenyhétvégét már biztosan végigbír a Honda-motor, Spára vagy Monzára mindenképpen szeretnének egy új fejlesztést időzíteni. De mivel a hazai, Suzukában rendezett Japán Nagydíjon sem akarnak egy három-négy versenyt futott egységgel rajthoz állni, könnyen lehet, hogy Szocsiban ismét cserélnek és inkább feláldozzák az Orosz Nagydíjat azért, hogy Japánban friss, valószínűleg még tovább fejlesztett erőforrás álljon a Red Bullok (és a Toro Rossók) rendelkezésére. Az mindenesetre némileg megkönnyíti a csapat dolgát, hogy nem megbízhatósági problémákra visszavezethető, kényszerű cserékről van szó, hanem végre stratégiailag tervezhető minden új erőforrás bevetése. A hírek szerint a Mercedes bitang erős motorral áll elő 2020-ban, úgyhogy a riválisoknak nagyon iparkodniuk kell, ha fel akarják venni a versenyt az évek óta domináló német gyártóval.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: