Az FIA első embere, Jean Todt a közelmúltban több konkrét ötlettel is előállt, amellyel izgalmasabbá tenné a száguldó cirkusz futamait. A francia elnök elsősorban megszabadulna a pilótákat segítő különböző technikai megoldásoktól, például a lefulladásgátlótól, abban bízva, hogy ezáltal változatosabb események történnek majd a pályákon. A pilóták azonban nincsenek meggyőződve arról, hogy ez a helyes irány lenne.
Max Verstappen szerint kár lenne, ha ilyen bagatell dolgok miatt esne ki egy-egy autó a versenyből. A hollandot épp pár hete, az Osztrák Nagydíjon mentette meg a lefulladásgátló, amikor a rajtnál nem sikerült eltalálnia az ideális fordulatszám-tartományt. "Szerintem az a jó, ha az autók benne maradnak az akcióban, nem? Lehet valakinek rossz rajtja, de legalább versenyben marad. Szerintem butaság lenne ilyen helyzetekben elveszíteni valakit, akár a bokszban is megtörténhet az ilyesmi."
Verstappen csapattársa szerint a rendszer betiltásának elenyésző hatása lenne a futamokra. "Ez szezononként egyszer, vagy talán még ritkábban történik meg, szóval kétlem, hogy jelentős befolyása lenne" - tette hozzá Pierre Gasly.
Todt egy másik újító ötlete a telemetria száműzése volt, ám Charles Leclerc arra a nem elhanyagolható tényre hívta fel a figyelmet, hogy a modern F1-es autók működéséhez egyszerűen elengedhetetlen a külső, számítógépes megfigyelés. "Az autók annyira összetettek, hogy szükség van a háttérben dolgozó mérnökök segítségére. Talán megoszthatnánk valamennyivel kevesebb információt, ám ezt csak egy bizonyos szintig tehetnénk meg, annyira bonyolultak ezek a gépek."
Lewis Hamilton már korábban szóba hozta az autók egyre aggasztóbbá váló súlyproblémáját, amire Todtnak akadt egy megoldása. Egy mai F1-es gép bőven meghaladja a 700 kilogrammos tömeget, amire a sportág története során eddig sosem volt példa, ám míg Hamilton az autó saját súlyát csökkentené, addig Todt a tankolás visszahozásával alkalmanként kevesebb üzemanyagot töltene a tankokba. "Mindennek jót tennének a könnyebb autók" - érvelt Hamilton. "A versenyzésnek, a gumiknak, mindennek, szóval annak csak előnye van, ha valamit lépünk a súlycsökkentés érdekében. Élvezetesebb lenne az egész. Nincs arra szükség, hogy az autók 730 kilogrammot nyomjanak. Évekkel ezelőtt még 600 körül voltak. Beszéltem a mérnökömmel, aki szerint néhány szabályváltoztatással újra elérhetnénk ezt a szintet, csak néhány dolgot ki kellene szerelnünk."