Az osztrák hőség nagyon nem ízlett a Mercedes autójának a legutóbbi F1-es hétvégén, Toto Wolff csapatvezető el is mondta, hogy ez az idei technika Achilles-sarka és hozzátette, hogy már a szezon eleje óta megvan ez a probléma, csak eddig nem került ez ennyire előtérbe. A mérnökigazgató Andrew Shovlin kicsit meg is világította, hogy miről van szó.
"Alapvetően az autónak nincsenek elég nagy hűtői és abban a tekintetben egy kissé optimisták voltunk, hogy mennyit tudunk kihozni a hűtőrendszerből" - magyarázta a szakember a csapat szokásos, futam utáni videójában. "Mindez azt jelenti, hogy ez a probléma megvan az igazán meleg hétvégéken és szenvedni fogunk azzal, hogy mindent a megfelelő hőmérsékleten tartsunk, főleg a motort kell úgy kezelni, hogy ne menjen tönkre."
"A hűtésen úgy tudunk javítani, hogy megnyitjuk a karosszéria bizonyos részeit" - tette hozzá, utalva arra, hogy a többi csapathoz hasonlóan a Mercedes is megnyitotta az oldaldobozok feletti részt a nagyobb hűtés reményében. "Ausztriában viszont olyan meleg volt, hogy az már a felső határa annak, aminek kezelésére ez a megoldás még elég. Innentől pedig nem sok lehetőségünk van."
Shovlin szerint a két pilóta nagyjából négyszáz métert "gurult" egy körön, amikor elengedték a gázt, márpedig ez nagyon jelentős táv a Red Bull Ring rövidségét tekintve. "Le lehet tekerni kicsit a motort, így kevesebb hőt generál, de kevesebb lesz az erő és lassabbak leszünk az egyenesekben. Emiatt egyértelműen le voltak korlátozva az autók, emiatt nem tudott elég jól teljesíteni a két pilótánk."
"Dolgozunk azon, hogy ezt megoldjuk, Ausztria előtt is dolgoztunk ezen, de ez igazából az autó alapvető tervezésére vezethető vissza. Nagyon-nagyon szűk karosszériát akartunk, emiatt vannak hűtési gondjaink" - zárta gondolatait a szakember.