Olaszország sportújságjai nem kímélnek senkit, ha a Ferrari kudarcot vall: a csapatot, vezetőséget és versenyzőket gyakran ostorozzák, ha pedig Maranello számára kedvezőtlen szabály vagy ítélet születik – ahogy az Osztrák Nagydíjon történt, ahol nem büntették kemény előzéséért Max Verstappent –, a nehéztüzérséget a döntéshozók ellen fordítják. „Támadás a Ferrari ellen” – írta az egyik vezető lap, a La Gazzetta dello Sport.
„Kanada után Maranellót újra hátrányba hozták a stewardok. A Formula-1 hitelességét veszíti” – olvasható a hasábokon. A sportlap azt is sérelmezi, hogy a Ferrari nem vetette be politikai befolyását, hogy változtasson az ítéleten, a csapat nem élt a fellebbezés jogával. „Ugyanakkor felmerülnek aggályok, mi lett a Ferrari politikai súlyával Sergio Marchionne halála óta.”
A lap egyik újságírója így fogalmazott: „Max győzelme rendben volt. De a szabályok nem büntethetik mindig csak és kizárólag a Ferrarit!” Egy másik publicista azt írta: „Előbb a felülvizsgálatot utasították el, aztán a 2018-as gumikhoz való visszatérést, ez pedig a harmadik érvágás volt a Ferrari számára tíz nap alatt.”
„A Ferrari ismételten veszít, először a pályán, majd a versenyfelügyelők irodájában” – helyezte középpontba a kudarc tényét a La Stampa. A Corriere della Sera azt hangsúlyozta, hogy a testület döntése nehezen emészthető: „Nem könnyű elfogadni a stewardok ezen határozatát. Szembetűnő, hogy csak annak a versenyzőnek vannak jogai, aki támad, a védekezőnek nincs kegyelem. Vettel Kanadában, Leclerc Ausztriában.”
A Corriere szerzője fontos tényezőnek érzi, hogy az eset helyszíne a Red Bull Ring volt, rengeteg Hollandiából érkezett néző előtt: „Talán túl sok holland rajongó volt arrafelé, talán az számított, hogy a Red Bull pályáján történt. Vagy talán valamilyen rejtélyes ügy van folyamatban az FIA és Ferrari között” – fejtegette, számolva a lehetőséggel, hogy a színfalak mögött a szövetség és az istálló összerúgta a port.