DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Végletes Ferrari-időmérő: Leclerc a pole-ban, Vettel viszont csak 10.

A Mercedes eddigi formáját tekintve talán némi meglepetés volt, hogy a pénteki második, valamint a szombati harmadik szabadedzésen is Charles Leclerc volt a leggyorsabb. Közel volt viszont a Mercedes duója is a monacóihoz, így érdekes időmérőre volt kilátás.

Már a második szabadedzésen is Charles Leclerc volt a leggyorsabb, ám ezt akár még egyszeri alkalomnak is be lehetett tudni, lévén összetörte magát és autóját Valtteri Bottas és Max Verstappen is, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton pedig nem tudtak igazán tiszta kört futni. Amikor azonban Leclerc a harmadik szabadedzésen is kiváló teljesítményt nyújtott és megint a leggyorsabbnak bizonyult, egyre inkább komolyan kellett venni egyrészt a monacóit, másrészt a Ferrarit csapatként is.

Izgalmas időmérőre volt kilátás, hiszen Leclerc mindössze egyetlen századdal tudott gyorsabb lenni Hamiltontól, és mögötte is szoros volt a csata.

Az időmérő Q1-es szakaszát a két Alfa Romeo kezdte a legjobban, ráadásul Antonio Giovinazzi és Kimi Raikkönen rögtön 1:05-ös időket tudtak odatenni az első két helyre. Az olasszá átvedlett istálló két versenyzőjénél továbbra is tendencia volt az, hogy Giovinazzi konstans gyorsabb tudott lenni, Raikkönen lemaradása eleinte majdnem három tized volt. Közel volt hozzájuk az első köre után Lance Stroll is, Robert Kubica viszont, hozva a Williams borzalmas formáját, rettenetesen le volt maradva tőlük.

Giovinazzit az élen eleinte Norris és Magnussen tudták leküzdeni, majd miután megjött a Ferrariban Charles Leclerc, a papírformának megfelelően az első helyre is állt. Egy pillanatra Vettel bejött mögé másodiknak, azonban gyakorlatilag rögtön utána megjött Pierre Gasly, aki odafért a két Ferrari-versenyző közé. Leclerc, ahogy haladt előre a Q1, fixen ott volt az első helyen, és bár egy ideig többen is megelőzték, később a csapattárs Vettel ismét tudott egy olyan időt futni, amivel felért Leclerc mögé. A top 3 versenyzői közül Bottas kezdett a leggyengébben, őt sokáig csak a hetedik helyen láthattuk a tabellán.

Az első körök után Ricciardo, Perez és Albon volt a leginkább veszélyben, Kimi Raikkönen viszont konkrétan kieső helyen is állt - őt egyébként Lewis Hamilton nagyon rossz ütemben engedte el, ez is közrejátszott gyengécske helyezésében. Valtteri Bottas, bár látszólag biztonságban volt, a Mercedes úgy volt vele, semmit nem bíz a véletlenre, és a finnél is készülődtek még a Q1 utolsó perceire. A folyamatosan kieső helyen álló Kvjat pont az utolsó másodpercekben futott volna egy gyors kört, viszont hárman is rettenetesen rossz helyen voltak előtte - nem is tudta őket normálisan kikerülni az orosz, ki is esett - Perez, Stroll, Kvjat, Russell és Kubica zárt az utolsó öt helyen.

 

Leclerc és Vettel (immár 1:03-as körökkel) a Q2-ben is diktálták a tempót Verstappen, Bottas és Hamilton előtt, a továbbjutó helyekért pedig a két Alfa, Magnussen és Hülkenberg vívott öldöklő csatát - az utolsó öt percre fordulva a német, valamint Albon, Grosjean, Ricciardo és Sainz álltak kieső helyen. Az utolsó másodpercekben a továbbjutásért igyekvő Kevin Magnussen hibázott, feltartva Lando Norrist. A dán hibája miatt egyrészt ő, másrészt a közvetlenül mögötte jövő angol is lelassított, viszont annyira rossz helyen lassított le mindkét versenyző, hogy csak az egyik Renault-t, Hülkenberget tudták elengedni, Daniel Ricciardónak viszont tönkretették a körét. Bármennyire abszurd, Magnussen talán pontosan ennek köszönhette, hogy továbbjutott, mögötte Grosjean, Hülkenberg, Albon, Ricciardo és Sainz volt a kiesők sorrendje.

 

 A Q3 megkezdése előtt alig néhány perccel Sebastian Vettel autója körül hirtelen óriási lett a sürgés-forgás, a német pedig még a szakasz megkezdésekor is csak a bokszban ült, szétszedett autójában. Az első perc után csak a két Alfa körözött a pályán, a többiek viszonylagos nyugalomban figyelték ezt a bokszban. Kettejük közül az első körök után nyolc ezredmásodperc döntött Raikkönen javára, a többiek pedig, mintha csak erre vártak volna, utána rajzottak ki, szinte egyszerre a pályára. A nagyágyúk első köre után Leclerc tetemes, 351 ezredes előnyben volt Bottas előtt, mögötte pedig meglepetésre Verstappen következett Hamilton előtt. A Q3 közepén az is eldőlt, hogy Vettel nem fog tudni kimenni a pályára, négy percnél ugyanis kiszedte a kormányt autójából.

 

 Az utolsó szűk két percben mindenki nekidurálta magát még egy mért körnek, viszont többen is annyira közel mentek egymáshoz, hogy szinte ráfutottak egymásra. Bár Hamilton javítani tudott, de Leclerc 1:03.003-as idővel a pálya rövidségéhez képest brutális fölénnyel nyerte meg az időmérőt, pályafutása során másodszor. Verstappen elkapta Bottast és harmadik lett, mögötte pedig Magnussen, Norris, Raikkönen, Giovinazzi és Gasly jöttek. A kört sem futó Vettel értelemszerűen csak 10.

Végeredmény:

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: