Lowe a Formula-1 egyik legnagyobb tiszteletnek örvendő technikai szakembereként érkezett meg a Williamshez 2017-re, hiszen attól a Mercedestől távozott, amely a megelőző három évben részben az ő közreműködésével is vágott bele domináns korszakába, ami még napjainkban is tart. A grove-i csapat addigra már ismét hullámvölgybe került 2014-2015-re datálódó fellángolása után, ám a csapat és Lowe is bíztak benne, hogy a technikai irányváltással konstansan kivezethetik a gödörből Frank Williams autóit.
Változás azonban nem érkezett, sőt, amióta Lowe a fedélzetre lépett, a Williams fokozatosan egyre lejjebb csúszott az erősorrendben: 2018-ban történetük során először a tabella utolsó helyén végeztek, idén pedig már a pontszerzésük is csodaszámba menne. Az alakulat ráadásul ezúttal a téli tesztek kezdetéről is lekésett az új autójával, a szervezési és tervezési hibákért pedig a paddockban hallható pletykák szerint elsősorban Lowe-t tette felelőssé az alakulat. Aligha volt véletlen, hogy március elején, még a szezonkezdet előtt a szakember kivonta magát a munkából, és azóta nem lehetett hivatalos értesüléseket hallani a sorsáról, az viszont nyilvánosságra került, hogy tanácsadói szerepkörben visszatért a Williams életébe a társalapító Patrick Head.
Több mint három hónap elteltével azonban a Williams kiadott egy közleményt, amelyben maga Lowe erősíti meg, hogy lezártnak tekinti a csapattal töltött időszakát, és lemond minden posztjáról.
„Miután az elmúlt időszakban alaposan végiggondoltam a helyzetet, arra a döntésre jutottam, hogy nem térek vissza dolgozni a Williamshez. Minden korábbi kollégámnak sok sikert kívánok az előttük álló kihívások teljesítéséhez, amit biztosra veszem, hogy sikerülni fog. Különösen nagy köszönettel tartozom a Williams rajongóinak támogatásáért” – fogalmazott.
A helyettes csapatvezető, Claire Williams ennél is szűkszavúbb volt, és egyelőre a szakember utódlásáról sem beszélt. „Elfogadjuk és tiszteletben tartjuk Paddy döntését, és minden jót kívánunk neki a jövőben.”