DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 30. hétfő
F1

Ferrari: Nem vagyunk elég jók, de még nincs új fejlesztés

Nem szolgált lelkesítő hírekkel a csapat rajongói számára a Ferrarit irányító Mattia Binotto a Kanadai Nagydíj beharangozójában, azt viszont ígéri, hogy az elmúlt hetek hibasorozatát maguk mögött hagyják Montrealra.

A futamelőzetes sajtóközleményekben a csapattagok általában üres, de lelkesítő frázisokat puffogtatnak, a Ferrari csapatvezetője azonban most nyers őszinteségével változtatott ezen a trenden. Az F1-es szezon eddigi hat futamát kivétel nélkül megnyerő Mercedes megállításához még mindig a Scuderia van a legjobb pozícióban, Binotto azonban gyorsan lelohasztotta a kedélyeket a kanadai hétvége előtt.

„Tudjuk magunkról, hogy jelenleg nem vagyunk elég versenyképesek, és egy ideig most még nem is fognak érkezni az autóra olyan újítások, amelyekkel jelentős változást érhetnénk el a szezon kezdete óta tapasztalt problémáink terén” – mondta a svájci olasz szakember a csapat közleményében.

A fejlesztés elmaradása betudható annak, hogy a csapat már ellőtte ezt a munícióját. Emlékezhetünk, hogy a Ferrari egy hónappal előrehozta az egyébként Montrealra tervezett új motorspecifikáció bevetését, és már a Spanyol Nagydíjon használatba helyezte azt autóiban, reakcióként a Mercedes korai győzelmi sorozatára - de ez sem hozott látványos fordulatot.

ferrari_2



Binotto azért reméli, hogy a csúcssebesség fontossága miatt a kanadai pályán a csapat relatív formája jobban hasonlít majd ahhoz, amit Szahírban és Bakuban láthattunk tőlük, amikor képesek voltak a Mercedes szintjén teljesíteni.

„A kanadai pálya karakterisztikája egy újfajta kihívás elé állít minket, ahol a csúcssebesség, a fékezési hatékonyság és a lassú kanyarokból való kigyorsítás lesznek a legfontosabb tulajdonságok. Készen állunk arra, hogy a legjobbunkat nyújtsuk, magunk mögött hagyva az elmúlt néhány verseny baklövéseit” – utalt Binotto például a monacói időmérőn Charles Leclerc-rel vétett taktikai hibára, vagy a hosszas döntésképtelenségre azokban az esetekben, amikor két versenyzőjük összetalálkozik a futamon.

„Úgy hiszem, hogy Barcelonához képest jobb formában leszünk, de még mindig övék a legjobb és a legerősebb autó jelenleg” – utalt a Mercedesre. „Továbbra is ők várhatók az élre, de a különbség talán kisebb lesz. Ha bármilyen lehetőség adódik előttünk, ott leszünk, hogy megragadjuk.”

2018-ban a Ferrari és Sebastian Vettel nyerte a Kanadai Nagydíjat, az idei autóknak azonban már mások a preferenciái: míg a Ferrari erős az egyenesekben, eddig a Mercedesnél mérhetően gyengébben szerepelt a lassú kanyarokban, amelyekből Montreal szintén bőségesen tartogat, ennek fényében pedig nem meglepő a csapat óvatossága.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: