Igaz, nem feltétlenül olyat, amit a 2010 után újra versenyző egyszeres futamgyőztes hallani szeretne, a rossznyelvek szerint ugyanis továbbra is elképzelhető, hogy csapata, a Williams valóban leválthatja. Jól ismert tény, hogy az egykori sikercsapat soha nem látott mélységbe süllyedt idén, autóik messze a leglassabbak az egész mezőnyben, ami jócskán nehezíti Kubica egyébként sem könnyű dolgát. Az FW42-es igazi szörnyszülött, amivel nem csak a lengyelnek kell élet-halál harcot vívnia a pályán maradásért, hanem csapattársának, az F2-es bajnokként debütáló George Russellnek is, aki azonban egyelőre jobban boldogul, mint a nagy visszatérő. A Mercedes által patronált brit eddig az összes időmérőn megnyerte a házi csatát, ráadásul kevesebb hibával is vezet, mint kelet-európai csapattársa.
Ahogyan arra számítani lehetett, már elkezdtek keringeni a pletykák, amelyek szerint az ezer sebből vérző csapat fontolgatja a váltást. Ezeket egyelőre érdemes óvatosan kezelni, mert a teória több fronton is erősen billeg. Egyrészt Kubica sok pénzt vitt magával a csapathoz, ami – a szakítást elméletileg lehetővé tévő klauzula ellenére – szavatolhat számára némi biztonságot, másrészt kérdéses az állítólagos utód jelenlegi státusza is. Hogy ki lenne az utód? A paddock pletykagyárosai szerint a csapat jelenlegi tesztpilótája, Nicolas Latifi, akinek idén beindult a szekere.
A kanadai alaposan belelendült az F2-ben, ahol a DAMS pilótájaként már három futamot nyert idén és vezeti a bajnokságot, ráadásul meggyőzően teljesített a Williamsnél a barcelonai tesztelésen is. A 23 éves versenyző komoly anyagi háttérrel rendelkezik (dúsgazdag édesapja például a McLaren társtulajdonosa), szuperlicence azonban még nincs, és normál esetben a 2020-as szezon kezdetéig nem is lesz. Ennek fényében elméleti esély sincs arra, hogy a váltás megvalósuljon, de a korábbi tapasztalatok alapján tudjuk: az F1 tipikusan az a műfaj, ahol nem zörög a haraszt…
A korábbi pusmorgások egyébként arról szóltak, hogy a kanadai már Montrealtól beugrana, Monacóban viszont már arról beszélnek, hogy a nyári szünet utáni időszak lett kiszemelve a váltásra. Ha az egészből nem is lesz semmi, azt szinte biztosra vehetjük, hogy a pilóta menedzsmentje a háttérben mindent megmozgat az ügy érdekében és azt legalább el fogják érni, hogy Latifi néhány pénteki szabadedzésen vezethesse a Williamst. Az egyébként szimpatikus, mindig jókedvű versenyző éretten kezeli a körülötte kialakult, az eddiginél jóval nagyobb felhajtást és saját bevallása szerint nem szédítik meg a pletykák sem. „Sok mindent beszélnek, de jómagam egyelőre nem foglalkozom ezzel. Csak az F2-re összpontosítok, az a legfontosabb, hogy a jó kezdés után jól sikerüljön a folytatás is, hogy jövőre tényleg legyen esélyem az F1-re. Számomra jelenleg ez a legfontosabb” – mondta a formula.hu-nak két hete Barcelonában a pilóta.
Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a csapat nem kommentálja a témát, Claire Williams csapatfőnök-helyettes is inkább azt bizonygatta az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján, hogy a pályán nyújtott teljesítmény mielőbbi javítására összpontosítanak. Merthogy eddig ez is kérdéses volt, Barcelona előtt ugyanis úgy hírlett, hogy már az európai nyitány után leállnak a fejlesztésekkel, hogy minden erejükkel 2020-ra összpontosíthassanak. „Semmit nem adunk fel. Soha nem tettük és soha nem fogjuk, függetlenül attól, hogy hol állunk. A Williamsnél nem ilyen a hozzáállásunk. Nem írjuk le a szezont csupán azért, mert nem teljesítünk jól” – mondta a csapatvezető, aki rámutatott: továbbra is hisznek abban, hogy felzárkózhatnak a riválisokhoz.