DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Red Bull: Egyértelműen felzárkóztunk

Elégedett légkör uralkodik az energiaitalos istállónál, Pierre Gasly végre kezd ráérezni a Red Bullra, a csapatvezetés számára pedig világos, hogy zárkóznak a Ferrarira és a Mercedesre.

Általánosságban az azerbajdzsáni helyszín fekszik a bikáknak, idén is ezt láthattuk. Ha az időmérő edzésen Max Verstappen nem egyedül, hanem szélárnyékban futhatta volna utolsó gyors körét, saját bevallása szerint is veszélyes lehetett volna a pole-pozíciót megszerző Valtteri Bottasra is, így be kellett érnie a negyedik rajtkockával.

Az újfejlesztésű Honda-motor úgy tűnik, beválik, a japán egység ugyanis az időmérő edzésen és a futamon is gyorsnak bizonyult, Max Verstappen a virtuális biztonsági autós szakasz előtt sorra futotta a leggyorsabb köröket és egyre inkább kezdett felzárkózni Sebastian Vettel Ferrarijára (a német egyébként elismerte, hogy már nem a Ferrari a fő esélyes, hanem a Mercedes). Pierre Gasly is kiválóan versenyzett, pedig a bokszutcából kellett nekiiramodnia büntetése miatt.

Gasly és az autó teljesítményével is elégedettek a Red Bullnál


A csapatvezetés is elégedett a francia produkciójával. „Pierre számára frusztráló, hogy a végén a kiesés miatt nem végezhetett jó helyen, de kétségtelenül idei eddigi legerősebb hétvégéjén van túl. Rendkívül erős versenyt futott, ha összehasonlítjuk a tempóját Charles Leclerc-ével, aki ugyanolyan gumikon rajtolt, az etap 50%-ákban gyorsabbnak bizonyult, mint Charles” – dicsérte pilótáját Christian Horner csapatfőnök.

„Sajnos a kardántengely meghibásodása miatt kiállni kényszerült tizenöt körrel a vége előtt, pedig egy sima hatodik hely nézett ki neki. Pierre így is rengeteg pozitívummal lett gazdagabb a hétvégén, rettentő jól vezetett. Ezen kívül óriási pozitívum, hogy láthatóan közelebb zárkóztunk a Mercedeshez és a Ferrarihoz” – mutatott rá Horner.

A csapatfőnök ezt azzal is alátámasztotta, hogy ha megnézzük az adatokat, a kerékcserék után Max Verstappen több, mint tíz másodpercet faragott hátrányából az első helyezetthez képest a virtuális biztonsági autós szakaszig és már Vettelt kezdte fenyegetni a harmadik helyért.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: