DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Schumacher: Ezért gyenge megint a Williams

Ralf Schumacher sikeresen szerepelt a Williams-BMW-vel az új évezred elején, komoly rálátása van az istálló belső szerkezetére. A hatszoros futamgyőztes tudja, miért teljesít ilyen gyengén a csapat.

1999 és 2004 között versenyzett a Williamsnél Ralf Schumacher, 2001 és 2003 között összesen hatszor intették le elsőként, abban az időszakban a grove-i alakulattal folyamatosan számolni kellett a győzelemért vívott harcban. Balszerencséjükre azonban a Ferrari éppen ebben a periódusban bizonyult verhetetlennek, így az erős autó ellenére is csak időnként sikerült elcsípni egy-egy futamgyőzelmet.

A világbajnoki cím utoljára 1997-ben jött össze Jacques Villeneuve révén, az utóbbi években pedig folyamatos lejtmenetben az istálló. 2014-től még jött egy rövid fellángolás, de ezt is inkább a riválisokéhoz képest jelentősen erősebbre sikerült Mercedes-motornak köszönhették. Tavaly úgy gondolhattuk, elértek a lejtő aljára, a tizedik, azaz utolsó helyen végeztek a konstruktőri bajnokságban, mindössze hét szerzett ponttal.

Vajon hol lesz a lejtő alja a Williamsnek?


Bár az idei évre nagyon fogadkoztak, hogy minimum a középmezőnybe visszatérnek, ez egyáltalán nem valósult meg, sőt, elképesztő mélységben a teljesítmény. Még a (folyamatosan változó) 9. erőtől is másfél másodperc a lemaradás, a pontszerzésre sincsen szinte semmi reményük még jó ideig.

Schumacher szerint az istállón belül „a félelem és terror” légköre uralkodik, hasonlóan, mint a ’70-es évek végén, amikor Sir Frank Williams egyedül irányította a gárdát. „A Williamsnél egészen különleges vezetési stílust láthatunk. Amíg azonban Patrick Head is a fedélzeten volt, sokkal kiegyensúlyozottabban működtek. A ’70-es és ’80-as évek vezetési stílusát alkalmazzák, a félelem és a terror dominál. Ezért nagy kár, mivel szerintem a dolgozókat motiválni kellene inkább” – mondta el Schumacher a Motorsport-Total szaklapnak.

2001-ben még rendszeresen futamokat nyert a Williams

Head egy ideje már nyugdíjba ment, azóta romlott el ennyire a helyzet? Az istállót évek óta az alapító lánya, Claire Williams vezeti. „A jelenlegi struktúrával a Williams nem tudja a legjobbat kihozni dolgozóiból, mert semmilyen összetartás nincs a csapatban. A mérnökök sokkal inkább dolgoznak egymás ellen, mint egymással. Sajnos Claire is megtartotta édesapja stílusát, meg kéne fontolnia, hogy biztosan ez-e a megfelelő munka számára. A Williams teljes menedzsmentje megreformálásra szorulna.”

„Egy olyan embert (Paddy Lowe-t) rúgtak éppen ki, aki más csapatoknál nagyon sikeresnek bizonyult, mégsem volt képes a Williamst a helyes útra terelni. Ez már önmagában elég ahhoz, hogy mindenkiben kérdések merüljenek fel” – mutatott rá Ralf Schumacher.

Ezek szerint, ha nem változtat radikálisan a vezetési stíluson a Williams, esélye sincs a felzárkózásra?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: