DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Élő cikkek

Így zajlott a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj

A 2019-es Forma-1-es szezon első versenyének minden pillanata, percről percre. Éld át újra az Ausztrál Nagydíj eseményeit!

Nagyon nagy szeretettel és kitörő örömmel köszöntjük minden olvasónkat a Formula.hu élő szöveges közvetítésében - alig húsz perc, és kezdődik a 2019-es Forma-1-es szezon! Mi már nagyon be vagyunk zsongva, hiszen hónapok óta erre a napra vártunk! 

Az időjárás verőfényes napsütéssel kegyes a mezőnyhöz, igazi kora őszi napon rendezik meg a szezonnyitót.

A mezőny nem sokkal a futam rajtja előtt megemlékezett a csütörtök hajnalban elhunyt, 66 évet egykori F1-es versenyigazgatóról, Charlie Whitingról.

A hagyományoknak megfelelően pedig elkészült a szezonnyitó csoportkép is:

Charles Leclerc első F1-es futamára készül a Ferrari színeiben - írjátok meg nekünk Facebookon, az élő közvetítés bejegyzése alatt, hogy szerintetek mire lesz képes a negyedik rajthelyről!

A futam nyolc perc múlva veszi kezdetét, vessünk egy pillantást a rajtrácsra:

A pilóták hamarosan elindulnak a felvezető körre.

Sebastian Vettelt is beszíjazták az autójába.

No kinek van a legtöbb drukkere Melbourne-ben? Természetesen az új becenevet kapott Daniel Ricciardónak!

És elindult a felvezető kör! 

Giovinazzin, Kvjaton, Strollon, Gaslyn és Russellen kívül mindenki a lágy keveréken rajtol, ők a közepesen futják majd első etapjukat.

A mezőny visszatért a rajtrácsra, kezdetét veszi az Ausztrál Nagydíj!

Valtteri Bottas lerajtolta Lewis Hamiltont!

Az egyik Renault már a célegyenesben kisodródott és elveszítette az első szárnyát.

A sorrend az élen: Bottas, Hamilton, Vettel, Verstappen, Leclerc, Magnussen

Vége az első körnek, némi törmelék van a célegyenesben a Ricciardo autójáról leszakadó légterelő miatt.

Bokszban az ausztrál - a Renault szerelői orrkúpcsere után engedik tovább.

A nyolcadk hazai versenyét teljesítő pilóta a bokszkijáratnál lévő magasításra futott rá, az szedte le az első szárnyat a Renault-ról.

Ricciardónak szólt versenymérnöke, hogy az oldalsó légterelők sérültek az autón, ami hátráltatni fogja a futam hátralévő részében.

Az ausztrál mellett Robert Kubica járt még a bokszban.

Bottas az élen már 1,6 másodpercre Hamiltontól.

A rajt ismétlése megmutatta, hogy Charles Leclerc ott volt Sebastian Vettel mellett az első kanyar külső ívén, ám vissza kellett sorolnia, nehogy összeütközzenek.

7. kör: Az élmezőny tagjai egyre inkább kezdenek elszakadni egymástól, az alsóházban folynak inkább nagyobb csaták. Pierre Gasly a gyatra időmérő után még mindig a 16. helyen halad, Danyiil Kvjatot üldözve.

A csapat nagyon elégedett Valtteri Bottas tempójával - ne feledjük, a finn utoljára a 2017-es Abu Dhabi Nagydíjon nyert utoljára futamot.

Az ötödk helyen haladó Charles Leclerc hibázott az egyes kanyarban - nem csak füvet nyírt, a kavicságyba is kisodródott. Hátránya így már csaknem hét másodperc Verstappenhez képest.

Megvan a verseny első kiesője: Carlos Sainz búcsúzik a futamtól motorhiba miatt.

A 13. körben Kimi Raikkönen érkezik a bokszba.

Bottas folyamatosan növelni tudja előnyét Hamiltonhoz képest: a finn három és fél másodperccel vezet csapattársa előtt.

Nico Hülkenberg is bokszban.

A Pirelli jóslata szerint szinte mindenki egy kiálláson lesz, a lágy abroncsokon rajtolók mostantól cserélik majd le a gumikat közepesekre.

A 15. körben Sebastian Vettel is cserélt, akárcsak Kevin Magnussen, aki egyelőre a három nagycsapat mögötti követőboly legjobbja.

A pályára visszatérő dánt azonnal megtámadta a jobban tapadó gumikon érkező Hülkenberg, de a német nem tudott elmenni riválisa mellett.

Lewis Hamiltont korábban hozta ki a Mercedes: 2,5 másodperccel érkezett Vettel elé.

Déja vu: Grosjean kerékcseréjét elrontja a Haas, a francia több helyet is veszített, jelenleg az újonc Alexander Albonnal küzd.

Vettel új közepes Pirellijein megfutja a verseny leggyorsabb körét.

A német 1,6 másodpercre csökkentette lemaradását Hamiltonhoz képest!

19. kör: komoly a csata a középmezőnyben: Magnussen, Giovinazzi és Hülkenberg harcol a pozíciókért.

Lando Norris nagyon éretten versenyez: Giovinazzi folyamatosan esik hátra, de a brit nem kockáztat feleslegesen - az olasz kevés helyet hagyott neki a négyes kanyar külső ívén.

Vette hátránya beállt 1,6-1,7 másodperc körül, Hamiltonhoz képest, a Bottas-Verstappen-Leclerc trió pedig továbbra sem cserélt kereket.

A középmezőny lovagjai, Stroll, Kvjat és Gasly jelenleg a hatodik, hetedik és nyolcadik helyen állnak, de még ők sem jártak a bokszban.

Valtteri Bottast is cserére hívja csapata - a finn már több, mint tíz másodpeccel áll Hamilton előtt!

A 12. helytől lefelé Giovinazzi, Norris, Grosjean, Albon és Perez alkotta vonat zakatol - az olasz még nem járt kint, a mögötte lévők így időt veszítenek a még nem cseréltekhez képest.

Max Verstappen s megjárta a Red Bull bokszát, 3,5 másodperccel érkezik meg Vettel mögé, aki már csaknem három másodpercre van Hamiltontól.

Lando Norris bevetődött Givonazzi mellé a négyes kanyarban, az olasz autójba azonban annyira csúszkál, hogy a mögötte lévők teljesen egymásra estek.

Romain Grosjean is átrágta magát az Alfa Romeo pilótáján.

Pereznek is sikerült az előzés, Albon azonban továbbra sem tud mit kezdeni Giovinazzival.

A 28. körben aztán csak cserél az olasz, de Leclerc is érkezik a második helyről - a monacói 16 másodperccel áll Verstappen mögött.

A holland pedig begyújtotta a rakétákat: már alig több mint fél másodperc a hátránya Vettelhez képest! Valamiért nincs kétségem afelől, hogy az első adandó alkalomnál megpróbálkozik az előzéssel.

És sikerül is neki! A 31. körben, a négyes kanyar külső ívén Verstappen megelőzte Vettelt, így átvette a harmadik helyet!

Közben potyognak a pilóták: előbb Daniel Ricciardót tolták be a Renault bokszába, folytatva az ausztrál átkot a hazai versenyeken, és Romain Grosjean sem tudja folytatni a küzdelmet.

A visszajátszás megmutatta, hogy Romain Grosjean ismét egy rosszul rögzített kerék miatt volt kénytelen leparkolni - a kiállásnál vacakoló bal első adta meg magát.

A Vettelt megelőző Verstappen egyre közelebb Hamiltonhoz: másfél másodperc a hátránya.

A Twitteren nagy a tanakodás, hogy Valtteri Bottas mit ehetett reggelire, vagy ebédre az Albert Parkban - nem véletlenül. A rajt óta vezető finn már 18,5 másoperccel vezet Hamilton előtt!

A legnagyobb csata jelenleg az egy pontot érő 10. helyért zajlik: Lance Stroll próbálja kivédekezni Danyiil Kvjat támadásait - egészen addig, amíg a négyes kanyarban ki nem sodródott egy balul sikerült előzés után.

A 38. körben a mezőnyben utolsóként Pierre Gasly cserél kereket. A bokszból kifelé aztán még egy pozíciót veszített Kvjathoz képest.

Videó Grosjean kieséséről - jelenleg azon folyik a vita, hogy a Haas-szerelő hibázott-e, vagy a felfüggesztés hibásodott meg a francia autóján.

Charles Leclerc magányosan autózik az ötödik helyen - hét másodperccel csapattársa, és 26-tal Kevin Magnussen mögött. A Haas-pilótához mért különbség elég lehet egy plusz kiállásra, hogy a Ferrari a lágy keverékkel megpróbálja elcsípn a leggyorsabb körért járó egy pontot.

"Miért vagyunk ilyen lassúak?" - kérdezi Vettel csapatrádión. "Nem tudjuk" - érkezik a rövid válasz versenymérnökétől. Az előző két Ausztrál Nagydíj győztese 36 másodperccel áll Valtteri Bottas mögött...

Jelenleg ekkora a különbség Hamilton és Verstappen mögött (1,4 mp).

"Az egyetlen mód arra, hogy elveszítsük ezt a versenyt, hogy ha nem marad gumin egy esetleges safety car esetén" - mondja versenymérnöke Valtteri Bottasnak. Valóban, a finnt egyedül előnyének lenullázódása tudná földre kényszeríteni, hiszen 25 másodperccel vezet Hamilton előtt.

Verstappen hibázik, és hátránya három másodperc fölé nő Hamiltonhoz képest.

Az utolsó pontszerő helyekért nagy csata zajlik: Raikkönen, Stroll, Gasly és Kvjat küzd a 8-11. pozíciókért.

Sebastian Vettel elveszett ezen a melbourne-i késő délutánon: Charles Leclerc behozta lemaradását, és egyre kozelebb kerül csapattársához.

Verstappen a hibája után csaknem megfelezte lemaradását.

Talán nem nagy meglepetés, hogy a vezető ötösfogat Leclerc-rel bezárólag utcahosszal vezet a többiek előtt, mögöttük azonban olyan szoros a csata, mint amire számítottunk. Raikkönen egyre közelebb Hülkenberghez, Stroll pedig továbbra is remekül védekezik Kvjattal és Gaslyval szemben.

Verstappen már egy másodpercen belül Hamiltonhoz képest, ám a brit azt mondta, hogy nem adja fel, és ő is meg akarja kaparintani a leggyorsabb körért járó egy pontot.

Valtteri Bottas eddigi leggyorsbb körrel fordul az utolsó néhány kilométerekre az Ausztrál Nagydíjon.

Valtteri Bottas megnyerte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat!

A finn remekül keretbe foglalta a tavalyi szezont: a 2017-est győzelemmel zárta, az ideit győzelemmel kezdte, azok után hogy 2018-ban számtalan alkalommal érte balszerencse a futamok során.

A finné lett a futam leggyorsbb köre is.

Mivel Max Verstappen nem tudott előzési távolságba kerülni Lewis Hamiltonhoz képest, ezért a brit pilóta megőrizte a második helyet a holland előtt, a két Ferrari azonban tragikusan lassúnak bizonyult a versenyen: a negyedik helyezett Vettel csaknem egy percet kapott a győztestől, ő viszont egy másodperccel múlta csak felül új kollégáját.

A további pontszerzők sorrendje: Kevin Magnussen, Nico Hülkenberg, Kimi Raikkönen, Lance Stroll, Danyiil Kvjat.

Bottas karrierje negyedik győzelmét szerezte meg Melbourne-ben. Talán nem túlzás azt állítani, hogy úgy kellett neki ez a siker, mint egy falat kenyér.

Köszönjük, hogy velünk tartottatok ezen a reggelen, olvassátok el a futamról készült összefoglalónkat ide kattintva!

És még egy lábjegyzet a végére: Honda-motoros autó először ért F1-es dobogóra Verstappen képviseletében a 2008-as Brit nagydíj óta, ahol Rubens Barrichello szintén a harmadik helyen végzett.

A dobogósok képével búcsúzunk - még egyszer köszönjük a figyelmet! Maradjatok velünk továbbra is, hiszen a nap folyamán folyamatosan olvashatjátok a legfrissebb híreket Melbourne-ből!